320 میلیارد ریال برای طرح‌های عمرانی شهرستان بروجن جذب شد


320 میلیارد ریال برای طرح‌های عمرانی شهرستان بروجن جذب شد

شهرکرد- ایرنا- فرماندار بروجن با اشاره به حمایت دولت از طرخهای عمرانی کشور گفت: در سال‌جاری 320 میلیارد ریال برای طرح‌های عمرانی این شهرستان جذب شده است.

مسعود ملکی روز جمعه در بین مردم شهرستان بروجن تاکید کرد: این مبلغ برای ۲۴۰ طرح عمرانی این شهرستان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و توازن ابلاغ و جذب شد.

وی افزود: روند اجرایی طرح‌های مختلف شهرستان بروجن و میزان پیشرفت فیزیکی آن‌ها به عنوان مطالبه‌های مهم مردم به صورت مستمر رصد و پیگیری می‎‌شود.

ملکی تصریح کرد: جاده چهار خطه بروجن – شهرکرد، بیمارستان بروجن، مساله آب در بخش‌های مختلف آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی، شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب شهرها، کشاورزی، ‌دامپروری، اشتغال، تنظیم بازار، نظارت بر واحدهای خدماتی صنفی و برگزاری انتخابات اسفند سال‌جاری جزو مهمترین مسایل روز در شهرستان بروجن است.

وی یادآور شد: البته در برخی طرح‌ها مانند جاده چهار خطه بروجن – شهرکرد با وجود تلاش‌های صورت گرفته اما کوتاهی‌هایی هم از سوی پیمانکار وجود داشت.

فرماندار شهرستان بروجن اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده علاوه بر رفع مشکلات این جاده ۳ کیلومتر از طول مسیر باقیمانده که تا دهه فجر امسال بهره‌برداری خواهد شد.

وی گفت: روند احداث ساختمان بیمارستان بروجن به طور کامل انجام و هم‌اینک ۸۰ درصد تجهیزات آن نصب شده و تا دهه فجر سال‌جاری قابل بهره‌برداری است.

ملکی مساله آب را از مهمترین دغدغه‌ها و مطالبه‌های مردم و مسئولان شهرستان بروجن اعلام و تاکید کرد: بخش مرکزی هم‌اینک خشک‌ترین نقطه این شهرستان با دربرگیری ۷۰ درصدی جمعیت در ۴ شهر بروجن، فرادنبه، سفیددشت و نقنه بوده که آسیب‌های فراوانی دیده است.

وی افزود: زمین‌های کشاورزی و حوزه دامپروری این مناطق هم به لحاظ خشک‌سالی‌های دهه اخیر خسارت‌های زیادی دیده و بایر شده است.

فرماندار شهرستان بروجن تصریح کرد: ۲ هفته قبل از طریق ویدئو کنفرانس جلسه‌ای با حضور مسئولان ملی و استانی بخش آب برگزار و مقرر شد برای شهر سفیددشت از طریق تملک، اجاره و حفر چاه اقدام کنند.

وی یادآور شد: هم‌اینک ۵۰ درصد آب آشامیدنی شهر سفیددشت با تانکر و به صورت سیار تامین می‌شود.

ملکی اظهار داشت: در خصوص شهر فرادنبه علاوه بر کمیت، نسبت به کیفیت آب آشامیدنی ایراداتی وجود داشت که قرار شد شبکه انتقال ۷ هزار و ۵۰۰ متری و شبکه داخلی ۲۷ کیلومتری آن در سریع‌ترین زمان ممکن اصلاح شود که اکنون در حال انجام است.

وی گفت: در شهر بروجن بخاطر برابری مصرف و تولید آب و در صورت کم شدن و یا خشکیدگی منابع آب حتی یکی از چاه‌ها با مشکل مواجه می‌شویم.

ملکی تاکید کرد: در همین راستا دستور حفر ۲ چاه جدید آب آشامیدنی و نصب دستاهی برای رفع بوی نامطبوع تصفیه‌خانه فاضلاب بروجن صادر شد.

وی افزود: همچنین برای توسعه شبکه جمع‌آوری شهرهای گندمان و بلداجی دستورهای لازم از سوی مسئولان شرکت آب و فاضلاب کشور صادر شده است.

فرماندار شهرستان بروجن همچنین تصریح کرد: در یک سال و نیم گذشته سهم این شهرستان از تسهیلات اشتغالزایی ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی یادآور شد: این در حالی است که در این مدت ۳۱۵ میلیارد ریال از منابع تسهیلات اشتغال خانگی، روستایی و فراگیر شهری برای افزون‌بر ۳۵۰ طرح و اشتغالزایی ۹۸۰ نفر جذب شد.

ملکی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ۵۰ قلم کالای اساسی مردم از سوی اعضای ستاد تنظیم بازار شهرستان بروجن به صورت مستمر رصد، بر قیمت‌ها نظارت و با متخلفان احتمالی برخورد قانونی می‌شود.

وی گفت: نظارت‌ها بر واحدهای خدماتی به خصوص نانوایی‌ها افزایش می‌یابد و در این راستا با متخلفان از طریق لغو پروانه و کسر سهمیه آرد برخورد و همچنین واحدهای با فعالیت مطلوب تشویق خواهند شد.

ملکی تاکید کرد: براساس بررسی‌ها و ارزیابی‌های وزارت کشور ، فرمانداری شهرستان بروجن در ۸ شاخص رتبه نخست بین فرمانداری‌های چهارمحال و بختیاری را کسب کرد، اما این در حالی است که همچنان مشکلاتی در سطح شهرستان به خصوص در حوزه اقتصادی وجود دارد.

ملکی به نزدیک بودن زمان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند سال‌جاری اشاره و تصریح کرد: فرمانداری شهرستان بروجن برای برگزاری انتخابات سالم و شفاف از هم‌اینک آمادگی کامل را دارد.

وی یادآور شد: در یک سال و نیم گذشته برای حوزه‌های سیاسی،‌ امنیتی،‌ اقتصادی،‌ عمرانی، زیربنایی،‌ اقتصاد مقاومتی و سایر بخش‌ها پیگیری‌های فراوانی با هدف رفع مشکلات موجود،‌ بهبود نقاط قوت،‌ کاهش نقاط ضعف و تسریع در روند توسعه شهرستان بروجن صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403