رستاخیز ، هنسی کامارو ZL11LE باقدرت 1200 اسب بخار


رستاخیز ، هنسی کامارو ZL11LE باقدرت 1200 اسب بخار

خودروهای عضلانی و قدرتمند یکی از نمادهای صنعت خودروسازی آمریکا محسوب می‌شوند.حال یکی از شرکت‌های تیونینگ این خودروها را برای رقابت با مدل‌های سوپراسپرت آماده کرده است.

هنسی یک شورولت کامارو قدرتمند را برای نمایشگاه SEMA ۲۰۱۹ آماده کرده است. جنرال موتورز برای این کار از خودروی عضلانی کامارو ZL11LE استفاده کرده است و پیشرانه آن را با مدل ۶.۲ لیتری هشت سیلندر مجهز به سوپر شارژر کوروت ZR۱ تعویض کرده است.

رستاخیز ، هنسی کامارو ZL11LE باقدرت 1200 اسب بخار

این پیشرانه به‌صورت استاندارد ۷۵۵ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند ولی با به‌روزرسانی‌ها و تغییرات انجام‌شده توسط شرکت تیونینگ Texan ازجمله تقویت سیستم تعلیق و تنظیم مجدد کامپیوتر خودرو قدرت خروجی آن به رقم شگفت‌انگیز ۱۲۰۰ اسب‌بخار در دور موتور ۶۸۰۰ و همچنین گشتاور ۱۳۵۶ نیوتن‌متر در دور موتور ۴۵۰۰ دور رسیده است. البته این رقم با استفاده از سوخت E۸۵ حاصل‌شده است. E۸۵ نوعی سوخت جدید برای خودروها است که از ترکیب ۸۵ الکل اتانول همراه‌با بنزین یا دیگر هیدروکربن‌ها به دست می‌آید. میزان الکل در این سوخت زیستی بین ۷۰ تا ۸۳ درصد متغیّر است.

رستاخیز ، هنسی کامارو ZL11LE باقدرت 1200 اسب بخار

مشخصات منتشرشده هنسی برای این خودرو رسمی نیست. بااین‌حال می‌تواند با سوپر اسپرت‌های قدرتمند رقابت کند. شتاب صفرتا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو تنها ۲.۳ ثانیه است که رقم شگفت‌انگیزی محسوب می‌شود حداکثر سرعت آن به ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. طبق تخمین شرکت این ابر خودروی عضلانی می‌تواند در یک روز آفتابی و با یک راننده ماهر مسافت یک‌چهارم مایل یا ۴۰۰ متر را در ۹.۳ ثانیه با سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت طی کند.

رستاخیز ، هنسی کامارو ZL11LE باقدرت 1200 اسب بخار

جان هنسی درباره این خودرو که نام رستاخیز را بر آن نهاده‌اند می‌گوید:

گروه ما به‌دنبال ارائه نسخه قدرتمندتری از مدل Exorcist بود؛ و همچنین به‌دنبال یک اسم مناسب برای آن بودیم تا نشان‌دهنده ویژگی‌های آن باشد. به‌نظر ما رستاخیز نام کامل و قدرتمندتری نسبت به Exorcist است. ما رستاخیز را با الهام از خودروی دوج دیمن (Demon) انتخاب کردیم.

وی با اشاره به رونمایی از خودروی عضلانی کامارو ZL۱ در چند سال پیش افزود:

رستاخیز اولین ابر خودروی عضلانی تاریخ است.

رستاخیز ، هنسی کامارو ZL11LE باقدرت 1200 اسب بخار

تولید کاماروی وحشی و قدرتمند هنسی فقط ۲۴ دستگاه خواهد بود و قیمت آن نیز ۲۰۰ هزار دلار تعیین‌شده است. افرادی که در حساب بانکی خود پول کافی داشته و به‌دنبال رقابت و مغلوب کردن موستانگ شلبی GT۵۰۰ هستند می‌توانند این مدل را از نمایندگی‌های شورولت یا مستقیماً از هنسی سفارش دهند. کلیه مدل‌ها با گارانتی یک‌ساله یا ۱۹ هزار کیلومتر به‌همراه طراحی گرافیکی اختصاصی بدنه و همچنین کاپوت فیبر کربن عرضه می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار