روانشناسی، لازمه تولید تئاتر کودک


روانشناسی، لازمه تولید تئاتر کودک

همدان - ایرنا - یک کارگردان تئاتر روانشناسی کودک را لازمه تولید نمایش برای این گروه سنی دانست و گفت: تنها با چند المان فانتزی و رنگی نمی‌توان تئاتر کودک ساخت.

شهاب راحله روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازندگان تئاتر با توجه به کودک درون خود و شناخت کمتر از کودک امروز و تنها با قرار دادن المان های فانتزی و رنگی فقط تئاتری برای کودک تولید می کنند در حالی که تئاترِ کودک یعنی ویژگی ها، روانشناسی و نیاز کودک امروز را شناخته و اثری متناسب با آنها تولید شود.

وی به ویژگی های تئاتر خیابانی اشاره کرد و گفت: رنگ، حرکت و ساده فهم بودن از عناصر مهم این نوع نمایش است که محتوای آن نیز باید سهل و سریع به هدف برسد.

راحله با اشاره به اینکه در عصر پیام رسان ها و صفحات اجتماعی و فیلم و سریال های گوناگون، تئاتر خیابانی باید یک بسته بندی قابل توجه برای جذب مخاطب داشته باشد، افزود: بسته بندی در تئاتر خیابانی همان فرم است که باید طوری چیدمان شود که مخاطب را سریع به سمت خود بکشاند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر به مدد جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، پژوهش و دانش در تولید تئاتر بیشتر شده و لازمه ادامه این روند، استمرار اجرای تئاتر کودک در طول سال است.

"بادبادک" در دست کودکان فامنین

در راستای اجرای برنامه‌های بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در شهرستان ها، نمایش "بادبادک" برای کودکان فامنینی اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فامنین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تئاتر "بادبادک" به نویسندگی و کارگردانی محمد فرجی در این شهرستان بر روی صحنه می‌رود.

محمد مهدی کلهر افزود: این نمایش از روز شنبه به مدت سه روز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن نمایش کتابخانه شهید مطهری برای کودکان اجرا می‌شود.

تئاتر "بادبادک" درباره یک کودک است که بادبادک خود را گم کرده و به دنبال آن می‌رود.

این نمایش قصد دارد به کودکانی که از توجه و مراقبت‌های پدر و مادر خود گله دارند، بیاموزد که این کارها لازم و از سر مهربانی است و باید قدر زحمتهای آنها را بدانند.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مجید قناد و با شعار "کودک، طبیعت، تئاتر" از ۱۶ آبان آغاز و تا بیست و یکم آبان ادامه دارد.

۵۳ نمایش ایرانی و خارجی در این رویداد جهانی اجرا می شود، علاقه مندان برای تهیه بلیت نمایش های جشنواره به سایت تیوال مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!