هواشناسی برای استان‌های جنوبی بارندگی شدید پیش‌بینی کرد


هواشناسی برای استان‌های جنوبی بارندگی شدید پیش‌بینی کرد

تهران-ایرنا- سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه‌ روز جمعه نسبت به بارندگی شدید، طغیان رودخانه‌های فصلی و اختلال تردد دریایی در استان‌های جنوبی و جزایر خلیج فارس هشدار داد.

در اخطاریه سازمان هواشناسی کشور، توصیف سامانه‌های بارشی مورد انتظار را رخداد بارندگی شدید بیان کرده و این بارندگی از شنبه ۱۸ آبان آغاز و تا ۱۹ آبان ادامه دارد.

در این هشدار انواع مخاطرات رگبار شدید باران در برخی نقاط همراه با رعد و برق، تندبادهای لحظه‌ای، احتمال تگرگ و مواج شدن دریا ذکر شده است.

بنابراین روز شنبه، نیمه جنوبی کرمان، شرق و جنوب فارس، هرمزگان و سواحل آن، شرق خلیج فارس و جزایر آن و تنگه هرمز (بارش بین ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر) و روز یکشنبه، غرب هرمزگان و سواحل آن، شرق خلیج فارس و جزایر آن و تنگه هرمز (بارش بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر) تجربه خواهند کرد.

بنابر این هشدار، آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، متلاطم شدن دریا همراه با بارندگی شدید، اختلال در تردد دریایی پیش‌بینی شده و توصیه شده که احتیاط لازم هنگام تردد، توقف نداشتن در حاشیه مسیل‌ها، اجتناب از تردد شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی کوچک و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه را شهروندان در نظر داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان