جامعه منتظر باید از لحاط اعتقادی و اجتماعی آمادگی لازم داشته باشد


جامعه منتظر باید از لحاط اعتقادی  و اجتماعی آمادگی لازم داشته باشد

یزد - ایرنا - امام جمعه شهر بهاباد با تبریک نهم ربیع الاول آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی موعود (عج) گفت: جامعه منتظر به معنای واقعی کلمه که بتوان آن را بهترین عبادت در نظر گرفت، باید هم به لحاظ اعتقادی نسبت به تک‌تک افراد و هم از منظر اجتماعی نسبت به فضای جامعه، آمادگی لازم را فراهم کند.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های این هفته نمازجمعه با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به خصوصیات جامعه شیعی منتظر اظهار داشت : افراد جامعه برای تحقق این امر مهم به لحاظ روحی، روانی، نظامی و اقتصادی باید آمادگی کافی را کسب کرده باشند و با تمام وجود شرایط و تمهیدات لازم را در راستای پذیرش پرچم‌دار حقیقی جهان در طبق اخلاص قرار دهند.

وی در ادامه به معنای واقعی انتظار فرج اشاره کرد و افزود : انتظار فرج یعنی آماده باش و در حالت آماده باش بودن برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج ) است .

ابراهیمی بشکانی با اشاره به شرایط آمادگی حقیقی در راستای پذیرش حضور حضرت مهدی(عج) گفت: دشمنان ما برای ضربه زدن به پایه‌های نظام اسلامی دست به فتنه‌های گوناگونی زده‌اند حال برای رسیدن به جامعه مهدوی شیعه و منتظر واقعی باید در مسیر سلوک رفتار خود و مطابقت آن با رفتار حضرت کوشا بود.

خطیب جمعه بهاباد با اشاره به اینکه در زندگی روزمره مفهوم انتظار را درک کرده‌ایم افزود : همه ما در یک مفهوم کلی چشم انتظار رویداد مهم دیگری هستیم که قرار است با این رویداد مهم جهان دگرگون شود و همه ناامیدی‌ها و پستی و بلندی‌ها و مشکلات حل شود انتظار برای رسیدن به عدالت جهانی از سوی یک منجی که قرار است عدالت را در جهان کنونی ما که آکنده از ظلم و ستیز و برادرکشی است به جهانی آکنده از صلح و دوستی تبدیل کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با اشاره به دیگر خصوصیات جامعه منتظر گفت: جامعه منتظر نه‌ تنها به سمت فساد و انحراف گرایش ندارد بلکه نسبت به اعتقادات و جایگزین عدل و داد و احکام نورانی اسلام تلاش بسیار داشته و زمینه را برای ظهور و پذیرش آنچه حضرت مسئولیت اظهار و ابراز آن را دارد فراهم می‌ کند.

خطیب جمعه بهاباد افزود : اقدام امام زمان، جنگ فرهنگی است که به مراتب از زمان پیامبر (ص) نیز پیچیده تر است .

امام جمعه بهاباد در ادامه به سفر یکشبنه هفته آینده آقای روحانی به یزد اشاره کرد و گفت : امیدواریم سفر رئیس جمهوری منشا خیر و برکت برای استان یزد باشد .

ابراهیمی بشکانی همچنین یادآورشد: همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان یزد وزیر اطلاعات به عنوان نماینده ویژه دولت به بهاباد سفر می کند تا مسائل و مشکلات منطقه را به استحضار رئیس جمهوری برساند از مردم خواست تا در مراسم سخنرانی که در مسجد جامع بهاباد برگزار می شود، شرکت کنند.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق