رفتار آمریکا در نقض برجام توهین به تمام نهادهای بین‌المللی است


رفتار آمریکا در نقض برجام توهین به تمام نهادهای بین‌المللی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آمریکا در نقض برجام تنها به ایران توهین نمی‌کند بلکه تمام نهادی بین‌المللی و جهانی از این توهین مصون نیستند.

حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار کرد: با ورود دولت به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی، داد اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بلند شده که ایران باید به تعهدات خود در برجام عمل کند.


وی این اقدام آمریکا را نوعی تفرعن(ستمکار) دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا در این مقوله عملا اعلام می‌کند، ما به تعهدات خود در برجام عمل نمی‌کنیم ولی شما باید یک طرفه عمل کنید که این امر اهانت آشکار به ملت ایران است.


وی تهدید آمریکا در بازگرداندن تحریم‌های ایران در صورت عمل نکردن به تعهدات را یک اقدام خنده‌دار عنوان کرد و گفت: به نظر ما تحریمی نمانده که برنگردانده باشند و آنها با این اقدام خود به تنها به ملت ما اهانت می‌کنند بلکه نهادهای بین‌المللی نیز مصون از اهانت‌های آنها نیست.


امام جمعه اردبیل بیان کرد: آژانس هسته‌ای بارها مهر تایید به تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران زده اما ترامپ ادعا می‌کند راستی آزمایی‌های آژانس هسته‌ای از ایران غیرقابل قبول است و این اهانت بزرگ به نهادهای معتبر بین‌المللی است.


عاملی افزود: آمریکا در توهم است که نظر او مشروعیت درست می‌کند یا بیانیه او مشروعیت را سلب می‌کند و خیال می‌کند معیار مشروعیت و عدم مشروعیت رد و قبول اوست، در حالی که مشروعیت با دفاع از عدل، صلح، حقوق مظلومین و مبارزه با استبداد و ظلم است و آمریکا خود، دقیقا ضد اینها را دارد، بنابراین آمریکا نامشروع‌ترین دولت دنیاست و اگر باور ندارد در کل دنیا رای گیری کند تا به این امر مسلم دست یابد.


امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به اکتشافات اخیر معدنی در شهرستان مشگین‌شهر تصریح کرد: مطالعات استخراج معادن در منطقه مشگین‌شهر بعد از پنج سال تلاش جواب داد و اکتشاف کنندگان با دستیابی به معدن مس موفق خواهند شد کارخانه تولید کنسانتره مس، مولیبدن و مس کاتدی با ظرفیت تولید 3500 تن و 800 تن مس کاتدی در سال را با اشتغالزایی 250 نفر استحصال کنند.


وی اظهار امیدوری کرد؛ با کشف معادن دیگر این منطقه به قطب معادن تبدیل شده و عملیات اجرایی شهرک تخصصی معدن در مشگین‌شهر آغاز شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا