انزوای نخبگان و میدان‌داری بی‌سوادان قابل قبول نیست


انزوای نخبگان و میدان‌داری بی‌سوادان قابل قبول نیست

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: شایسته نیست در جامعه اسلامی که در آیات و روایات به جایگاه علم و عالم در آن تاکید شده نخبگان منزوی باشند و افراد بی‌سواد عهده‌دار مسئولیت شوند.

مسعود پزشکیان در مراسم تجلیل از مقام علمی پروفسور محمد برزگر جلالی در اردبیل اظهار کرد: دلیل اصلی سجده تمام ملائک برای انسان‌ها به خاطر برتری علم، دانایی و خردورزی بوده وگرنه همه ملائک نسبت به جایگاه آدم معترض بوده و حتی شیطان نیز رانده شده درگاه خداست.
وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که خداوند متعال انسان را صاحب علم، دانایی و خرد آفریده است، به وی لقب خلیفه‌الله بخشیده و از این روست که آدم ممتاز و در جایگاه برتر قرار گرفته و امروز شایسته است در جامعه نیز به تفاوت عالم عامل و افراد نادان و ناآگاه تمیز قایل شویم.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در همه کشورها افراد خوشفکر و نخبه و خلاق دارای جایگاه ممتاز و برجسته هستند و در کشور ما نیز باید با بها دادن به این نخبگان جوانان را به الگوگیری از آنها دعوت کنیم و اگر خلاف این امر باشد، نخبگان در انزوا قرار گرفته و عرصه برای جولان و میدان‌داری افراد ناآگاه و ناتوان فراهم می‌آید.
پزشکیان افزود: عده‌ای تازه به دوران رسیده با چند کلاس سواد کشورمان را به مقصد کشورهای خارجی ترک می‌کنند و به نوعی اسم خود را فرار نخبگان می‌گذارند، در حالی که یک نخبه بااصالت در این کشور می‌ماند و با قدرت و قوت به تعهدات و علقه‌های فرهنگی، دینی و اعتقادی خود عمل کرده و به نوعی پشت به کشور نمی‌کند.

پیشرفت‌های حوزه داروسازی غیرقابل مقایسه با قبل از انقلاب است


در این مراسم رئیس انجمن داروسازان کشور نیز فلسفه خلقت و آفرینش انسان را کمک به همنوع در همه عرصه‌ها از علم و تخصص گرفته تا فرهنگ و اقتصاد یادآور شد و اظهار کرد: آنچه از انسان‌ها باقی می‌ماند تنها یاد و نام نیک است که بزرگانی همچون برزگر جلالی به خاطر جایگه علمی‌شان قرن‌ها به نیکی از آنها یاد خواهد شد.
ضیاء به پیشرفت‌های کشورمان در عرصه داروسازی اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با تلاش اساتید برجسته‌ای چون پروفسور برزگر جلالی‌ها کشورمان در تولید و تامین دارو موفق عمل کرده و توفیق یافتیم تا جزو کشورهای برتر در حوزه تولید داروهای کمیاب در عرصه جهانی باشیم.
وی از این پیشرفت‌ها و حرکت رو به جلو به عنوان شاخصه ممتاز و قدم موثر در ایجاد تحول و پیشرفت حقیقی یاد کرد و افزود: امروز دانشجویان برزگر جلالی‌ها و شفیعی‌ها ادامه دهنده راه این چهره‌های فاخر علمی شدند و خوشحالیم که همراه با علم و تخصص این چهره‌ها سجایای اخلاقی و وارستگی معنوی و دوری از تعلقات این مفاخر قابل تحسین است.
رئیس انجمن داروسازان کشور خاطرنشان کرد: پروفسور برزگر جلالی متعلق به استان اردبیل و یا آذربایجان شرقی نیست بلکه متعلق به همه بشریت است، چرا که تحقیقات، پژوهش‌ها و حرکت‌های علمی چنین شخصیت‌هایی به ارتقای سلامت جامعه منجر شده است.
در پایان این مراسم پروفسور محمد برزگر جلالی با بیان دو غزل از حافظ و شهریار برجستگی‌های عرفانی و توجه به معنویت این شعرا را در اشعار بی‌نظیر مورد بررسی قرار داده و در باب عظمت خلقت و همچنین رتبه اولوهیت سخن به میان آورد.
محمد برزگر جلالی متولد 1324 در اردبیل است که تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان شاه اسماعیل و شاه عباس به اتمام رساند و در مقطع دبیرستان در مدرسه صفویه ادامه تحصیل داد.
وی در سال 1342 با کسب رتبه اول وارد دانشگاه تهران شد تا در رشته داروسازی تحصیلات خود را ادامه داده سپس با گذراندن دوران خدمت سربازی به عنوان مربی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز پذیرفته شد و بیش از 40 سال است که در این دانشگاه به عنوان استاد، پژوهشگر و محقق به فعالیت‌های علمی و همچنین ادبی خود ادامه می‌دهد به طوری که با آشنایی کامل با قرآن و نهج‌البلاغه در سرودن اشعار عرفانی دستی بر آتش دارد.
پروفسور محمد برزگر جلالی جزو یک درصد دانشمندان برتر دنیاست.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد