امام جمعه اهل سنت ایرانشهر: نبی مکرم اسلام (ص) منبع و منشأ وحدت هستند


امام جمعه اهل سنت ایرانشهر: نبی مکرم اسلام (ص) منبع و منشأ وحدت هستند

زاهدان- ایرنا- امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد رسول مکرم اسلام (ص) گفت: بهترین الگو برای امت اسلامی پیامبر گرامی اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) به عنوان منبع و منشا وحدت، هستند.

مولوی عبدالصمد کریم‌زایی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت ایرانشهر با اشاره به فضایل و شخصیت نبی مکرم اسلام (ص) گفت: پیامبر اسلام (ص) منبع مهربانی و محبت هستند.

وی افزود: امت اسلامی باید با پیروی از آن بزرگوار برای توسعه و گسترش وحدت تلاش کند.

امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر اظهارداشت: نبی مکرم اسلام(ص) و خاندان عصمت و طهارت راهگشای زندگی دنیایی و اخروی ما هستند و ما باید با تاسی از سیره و روش پیامبر (ص) به صراط مستقیم و سرمنزل مقصود برسیم.

وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز دامن گیر امت اسلامی شده و ما شاهد درگیری، قتل و اختلاف هستیم بخاطر فاصله گرفتن مسلمانان از دستورات نبی مکرم اسلام (ص) است.

مولوی کریم‌زایی افزود : وحدت و انسجام یکی از دغدغه‌های پیامبراکرم(ص) در زمان حیات سیاسی و اجتماعی آن حضرت بوده است؛ چراکه جامعه‌ مقتدر و مستحکم نیازمند وحدت و همدلی است.

وی بابیان اینکه وحدت اسلامی حول محور دین و مشترکات اسلام، عامل مؤثر در پیشرفت مادی و معنوی مسلمانان است گفت: علما و اندیشمندان اسلامی با همفکری و آگاهی خود تلاش عمیق در جهت وحدت اسلامی در بین مسلمانان انجام دهند و موارد اختلاف را تا آنجا که ممکن است از بین ببرند و زمینه های وحدت اسلامی را در جهت ایجاد دوستی و هماهنگی و نزدیک کردن قلوب به یکدیگر در همه سطوح ایجاد کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس