اتحادیه خبرگزاری های آسیا به ریاست ایرنا رای داد


اتحادیه خبرگزاری های آسیا به ریاست ایرنا رای داد

سئول- ایرنا- اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه روز جمعه در نشست هفدهمین مجمع عمومی این اتحادیه در سئول کره جنوبی، به ریاست ایرنا بر دوره آتی این سازمان رای مثبت داد.

«سید ضیاء هاشمی» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) روز جمعه در جمع اعضای اوآنا در سئول گفت که ایرنا به عنوان یکی از اعضای قدیمی اتحادیه، همواره برای کمک به اهداف اوآنا تلاش کرده و معتقد است که رسانه ها در عصر حاضر، برای پیشرفت، نیازمند طرح های نوآورانه در زمینه همکاری های جمعی هستند.

مجمع عمومی اوآنا از روز چهارشنبه در شهر سئول آغاز به کار کرده است خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ)، به عنوان میزبان مجمع، ریاست این سازمان را تا دوره بعدی بر عهده خواهد داشت اعضای اوآنا امروز به درخواست ایرنا برای میزبانی مجمع عمومی آتی در سال ۲۰۲۲ رای مثبت دادند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، در سال ۱۳۹۷ نیز نشست هیات اجرایی اوآنا را میزبانی کرد.

مجمع عمومی اوآنا عالی ترین نهاد تصمیم گیری در اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه است و نقش اصلی را در جهت گیری های این سازمان دارد این اتحادیه با ۴۴ عضو از ۳۵ کشور آسیا و اقیانوس آرام، بزرگترین سازمان رسانه ای در قاره است.

خبرگزاری دولتی جمهوری آذربایجان (آذرتاج) از سال ۲۰۱۶ ریاست اوآنا را برعهده داشت و امروز، ریاست را به یونهاپ واگذار کرد.

مدیرعامل ایرنا دیروز و امروز، در حاشیه نشست های هیات اجرایی و مجمع عمومی اوآنا در سئول، با رئیسان خبرگزاری های حاضر در مجمع دیدار و درباره توسعه روابط دوجانبه و روند آینده اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه رایزنی کرد.

«سید ضیاء هاشمی» روز پنجشنبه نیز در کاخ ریاست جمهوری کره با "مون جائه این"، رئیس جمهوری کره جنوبی دیدار کرد.

هاشمی در این دیدار، با اشاره به اینکه کره جنوبی و ایران روابط خوبی در زمینه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته اند، گفت که با روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، این روابط نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد با توجه به اینکه کره جنوبی، کشوری مستقل و قدرتمند است، می توان انتظار داشت که تهران و سئول بتوانند در مسیر احیای مناسبات درخشان خود گام بردارند.

رئیس جمهوری کره جنوبی نیز در پاسخ، بر اهمیت روابط تهران و سئول تاکید کرد و گفت دولت وی می کوشد مشکلات موجود را حل و فصل کند.

"مون جائه این" افزود: شخصا به آینده روابط دو کشور، خوش بین هستم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !