انقلاب اسلامی عقب‌ماندگی 500 ساله ایران را جبران کرد


انقلاب اسلامی عقب‌ماندگی 500 ساله ایران را جبران کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی عقب‌ماندگی 500 ساله این کشور جبران شده و امروز در حوزه‌های مختلف به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده‌ایم.

حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در آئین نکوداشت پروفسور محمد برزگر جلالی در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: با برگزاری چنین آئین‌هایی ما می‌خواهیم تاریخ، مدنیت و روحیه سپاسگزاری خود را از ولی‌نعمتان جامعه نشان دهیم و به نوعی برای نسل آینده نیز الگوئی شاخص و ممتاز معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه بزرگانی نظیر برزگر جلالی به چنین تجلیل‌هایی نیاز ندارند، چرا که این شخصیت‌ها خودساخته و در عین حال آزاده هستند، خاطرنشان کرد: ما به شدت به چند دلیل به چنین آئین‌هایی نیاز داریم که دلیل اول تجلیل و تکریم از علم و عالم است که در مکتب اسلام به آن توصیه شده است.
امام جمعه اردبیل به شکوه و هیمنه ایران در قرون گذشته در عرصه‌های فرهنگی، علمی و ادبی اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ و به واسطه بسیاری از حکمرانان ناصالح این عظمت و هیمنه ما به تاراج رفته و امروز باید در کنار کسب مجدد این جایگاه فراتر از تحولات علمی دنیا حرکت کنیم تا از قافله پیشرفت عقب نمانیم.
عاملی از علم به عنوان منبع قدرت و سلطان و رمز کرامت بشریت یاد کرد و افزود: بدون دستیابی به علوم و فنون جدید حفظ حاکمیت ملی و استقلال کشور غیرممکن است و در دنیایی که منطق آن تعیین حقوق ویژه برای کشورهای خاص و نظام ارباب رعیتی تعریف شده اگر مجهز به علم نباشیم از قافله عقب می‌مانیم.
وی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی در کنار برخی ریزش‌ها رویش‌های امیدبخشی به ویژه در عرصه پزشکی اتفاق افتاده و دیگر بساط حضور پزشکان بیگانه در این کشور برچیده شده و به نوعی اطبای حاذق ایرانی در صحنه‌های مختلف حضور دارند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی عقب‌ماندگی 500 ساله این کشور جبران شده و ما امروز به قدرت برتر علمی منطقه تبدیل شدیم که حتی نظام غرب از آن در واهمه است.
عاملی افزود: خروجی این نشست‌ها باید به الگوسازی برای نسل آینده تبدیل شود و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با عملیاتی شد باغ موزه مفاخر در باغ شریعت اردبیل بتوانیم برای نسل جوان و نوجوان تندیسی از دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی این شخصیت‌ها را تهیه کرده تا قوت قلبی برای نسل آینده باشد.
وی از ادبیات عرفانی ایران به عنوان ذخیره معنوی یاد کرد و گفت: آنهایی که به گنجینه‌های بی‌بدیل این کشور نظیر حافظ، مولوی و سعدی دهن‌کجی می‌کنند باید بدانند که گمشده بشریت امروز در کتاب‌های عرفانی و سراسر معرفت این بزرگان است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خصوصی های بازیگر آقای قاضی که نمی دانستید + عکس خانوادگی و بیوگرافی بهزاد خلج