هایپر ماسل کار! کامارو ZL1 هنسی با موتور 1200 اسبی کوروت ZR1


هایپر ماسل کار! کامارو ZL1 هنسی با موتور 1200 اسبی کوروت ZR1

هنسی برای نمایشگاه سمای امسال یک شورلت کاماروی افراطی بنام رسورکشن (Resurrection به معنای رستاخیز) را آماده کرده است. این تیونر دیوانهٔ آمریکایی برای ساخت هیولای جدید خود از یک کامارو ZL1 1LE استفاده کرده اما پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ LT4 آن‌را با موتور LT5 کوروت ZR1 جایگزین کرده است. این موتور در حالت... The post هایپر ماسل کار! کامارو...

هنسی برای نمایشگاه سمای امسال یک شورلت کاماروی افراطی بنام رسورکشن (Resurrection به معنای رستاخیز) را آماده کرده است. این تیونر دیوانهٔ آمریکایی برای ساخت هیولای جدید خود از یک کامارو ZL1 1LE استفاده کرده اما پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ LT4 آن‌را با موتور LT5 کوروت ZR1 جایگزین کرده است. این موتور در حالت استاندارد کارخانه‌ای قدرت چشمگیر 755 اسب بخار را تولید می‌کند اما هنسی به این هم قانع نبوده و اقدام به تقویت این نیروگاه قدرتمند کرده است.

هایپر ماسل کار! کامارو ZL1 هنسی با موتور 1200 اسبی کوروت ZR1

با ارتقاءهای زیادی مثل مدیریت کالیبراسیون موتور و استفاده از سوخت E85، خروجی این پیشرانه به اعداد شگفت‌انگیز 1200 اسب بخار قدرت و 1356 نیوتن متر گشتاور رسیده است. به‌منظور انتقال این نیروی عظیم گیربکس هم تقویت شده است. مشخصاتی که هنسی از این کامارو اعلام کرده نیز کاملاً خارق‌العاده هستند زیرا رسورکشن می‌تواند کامارو را با هایپرکارها ترکیب کند! به گفتهٔ هنسی، این هیولا ظرف تنها 2.3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایتاً می‌تواند به حداکثر سرعت 354 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. طبق تخمین این تیونر، اگر یک رانندهٔ ماهر پشت این خودرو بنشیند می‌تواند مسافت 400 متر را ظرف تنها 9.3 ثانیه طی کند.

هایپر ماسل کار! کامارو ZL1 هنسی با موتور 1200 اسبی کوروت ZR1

جان هنسی در مورد رسورکشن گفته است:

تیم ما منتظر ارائهٔ نسخهٔ قوی‌تری از Exorcist بود و فقط به نام جذابی نیاز داشتیم که روی این خودرو قرار گیرد. رسورکشن تکاملی عالی از اکسورسیست به نظر می‌رسید که خود با الهام از نام دوج دیمن انتخاب شده بود. کامارو رسورکشن اولین هایپر ماسل کار دنیا محسوب می‌شود

اکسورسیست پروژهٔ قبلی هنسی روی کامارو ZL1 بود که دو سال پیش با 1000 اسب بخار قدرت معرفی شد.

از این کاماروی وحشی تنها 24 دستگاه تولید می‌شود که هرکدام با قیمت خیره‌کنندهٔ 200 هزار دلار به فروش می‌رسند. البته قیمت 71 هزار دلاری کامارو ZL1 1LE صفرکیلومتر هم بخشی از این مبلغ است؛ بنابراین کسانی که پول کافی در حساب بانکی خود دارند و می‌خواهند فورد موستانگ شلبی GT500 جدید را در مسابقهٔ درگ تحقیر کنند، می‌توانند رسورکشن را مستقیماً از نمایندگی‌های شورلت یا مستقیماً از خود هنسی سفارش دهند. این خودرو با گارانتی یک‌ساله 19 هزار کیلومتری و به‌روزرسانی‌های ظاهری شامل گرافیک بیرونی و کاپوت فیبر کربنی سفارشی ارائه می‌شود.

هایپر ماسل کار! کامارو ZL1 هنسی با موتور 1200 اسبی کوروت ZR1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج