آیا پلیس می‌تواند اجرای طرح کنترل آلودگی هوا را لغو کند؟


آیا پلیس می‌تواند اجرای طرح کنترل آلودگی هوا را لغو کند؟

عصر خودرو- سرپرست معاونت حقوقی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره نامه اخیر پلیس با مضمون ایراد‌ها در اجرای طرح کنترل آلودگی هوا توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، امیر درفشه سرپرست معاونت حقوقی و املاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره نامه اخیر پلیس راهور با مضمون ایراد بر طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) و پیش بینی ها از ورود یک طرفه پلیس به موضوع اجرای طرح کنترل آلودگی هوا گفت: من می‌خواهم در این باره به صورت کلی صحبت کنم و باید بگویم که به صورت کلی هیچ مرجع انتظامی و یا نهادی به تنهایی نمی‌تواند بر خلاف قوانین بالادستی اقدامی انجام دهد زیرا قانونگذار این اختیار را به او نداده است.

سرپرست معاونت حقوقی و املاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به حضور پلیس در شورای ترافیک افزود: زمانی که نهادهای مختلف در شورای ترافیک حضور دارند و مصوبه‌ای مانند طرح کنترل آلودگی هوا را امضا می‌کنند هیچ گاه نمی‌توانند پس از خروج و عملیاتی شدن مصوبه آن را وتو کنند.

او با تأکید بر این نکته که وظیفه قانونی پلیس مشخص است، اظهار کرد: پلیس یک نیروی ضابط است که قوانین بالادستی را اجرا می‌کند و بیشترین اختیار پلیس این است که بنا به تشخیص خود چراغ راهنمایی و رانندگی را به صورت دستی تغییر دهد و یا برای کوتاه مدت معبری را مسدود کند.

درفشه با تأکید بر نقش نهاد‌های مختلف در شورای ترافیک تصریح کرد: نهاد‌هایی که در شورای ترافیک حضور دارند محدوده و زمان اجرای طرح را تعیین می کنند و نهادی مانند شورای شهر تهران نیز تنها در بحث میزان عوارض و تخفیف های اعمالی نظر می دهد، در این صورت می توان گفت هیچ نهادی نمی تواند به صورت یک‌جانبه دخل و تصرفی در اجرای قانون داشته باشد.

سرپرست معاونت حقوقی و املاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید مجدد به حضور فرمانده پلیس در شورای ترافیک گفت: اگر فرض کنیم که حتی پلیس مصوبه‌ شورای ترافیک را امضا نکرده باشد باز هم این امکان وجود ندارد که به صورت یک طرفه در مصوبه شورای ترافیک نظری اعمال کند.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت