روستاییان خراسان شمالی نگران تامین نفت زمستان نباشند


روستاییان خراسان شمالی نگران تامین نفت زمستان نباشند

بجنورد- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: نفت سفید به اندازه کافی در استان ذخیره شده است و روستاییان نباید نگران تامین آن باشند.

مجتبی شکوری روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون ۱۲ هزار و ۶۹۴ خانوار روستایی استان در زمستان از نفت سفید برای گرمایش منازل خود استفاده می کنند که کالابرگ را دریافت کرده اند و اکنون این ماده سوختنی در مخازن فروشندگی های روستاها ذخیره شده است و مشکلی در تامین آن وجود ندارد.

وی افزود: هزار و ۱۰۰ خانوار روستایی در بجنورد، ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار در مانه و سملقان، ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار در راز و جرگلان، هزار و ۴۸۵ خانوار در اسفراین، ۱۷۹ خانوار در گرمه و جاجرم و هزار و ۲۳۰ خانوار در شیروان و فاروج از نفت سفید استفاده می کنند.

شکوری خاطرنشان کرد: برخی از این روستاها گازرسانی شده اما خانواده ها به علت نبود توان مالی، هنوز به گاز شهری متصل نشده اند و البته برخی روستاها هم هنوز گازرسانی نشده است.

وی افزود: ۱۸ فروشندگی در شیروان و فاروج، ۲۲ فروشندگی در اسفراین، گرمه، جاجرم و ۴۰ فروشندگی در بجنورد و مانه و سملقان نسبت به توزیع نفت سفید به روستاییان استان اقدام می کنند.

شکوری اظهار داشت: هر خانوار برای مصرف ۳۰ تا ۴۰ روزه خود به طور میانگین ۲۲۰ لیتر نفت سفید دریافت می کند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی اظهار داشت: مشکلی برای تحویل نفت به روستاییان، در صورت نیاز به بیش از این میزان، وجود ندارد.

بر اساس اعلام شرکت گاز خراسان شمالی، ضریب نفوذ گاز این استان در حوزه شهری ۱۰۰ درصد و روستایی ۹۹ درصد است، در حالی که میانگین کشوری این شاخص ها در نواحی شهری ۹۶.۴ و روستایی ۷۵.۳ درصد است.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا