دانشگاه‌ها باید نیرو‌های خبره‌ای را تربیت کنند که بتوانند به کار مشغول شوند


 دانشگاه‌ها باید نیرو‌های خبره‌ای را تربیت کنند که بتوانند به کار مشغول شوند

زرندی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید نیرو‌های خبره‌ای را تربیت کنند که بتوانند به کار مشغول شوند، گفت: باید بر اساس ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی کشورمان، اقدامات انجام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «سعید زرندی» شب گذشته (پنجشنبه 16 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره میزان اشتغال و بیکاری در کشور با بیان اینکه در جهان در کنار دانشگاه‌ها و موسسات، مجموعه‌هایی شکل گرفته اند که مهارت آموز هستند، گفت: دانشگاه‌ها باید نیرو‌های خبره‌ای را تربیت کنند که بتوانند به کار مشغول شوند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حوزه‌های دانشگاه‌ها و صنعت به طور پراکنده در موضوعات مختلف ورود کردیم، گفت: این در حالی است که در هیچ کدام متمرکز نشدیم و این نبود انطباق همیشه وجود داشته است.

وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات از بین ۱۴۴ کد در حوزه صنعت، ۳۵ کد، بیشترین اثر را در تولیدات، صادرات و کاهش واردات ما دارد، افزود: محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، حوزه غذایی و آشامیدنی، وسایل نقلیه موتوری، لاستیک و پلاستیک، تجهیزات پزشکی، نساجی و حوزه ماشین آلات و دستگاه‌ها از جمله آن است.

زرندی با اشاره به اینکه این حوزه‌ها برای کشورمان اولویت بیشتری دارد و این موضوعات به دانشگاه‌ها هم گفته شده است، گفت: باید بر اساس ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی کشورمان، اقدامات انجام شود و دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان بر مبنای آن تمرکز و اقدام کنند.

زرندی با تاکید بر اینکه باید صنعت را به سمت دانش بنیان شدن بیشتر، حرکت و صنایع بزرگ را به سمت استفاده از شرکت‌های نوآور و دانش بنیان، سوق دهیم، افزود: در توانمندسازی شرکت‌های بزرگ با استفاده از توان استارتاپی در حال فعالیت هستیم و این شرکت‌ها نشان تجاری و قدرت مالی دارند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در زنجیره تامین شرکت‌های بزرگ و جانمایی شرکت‌های دانش بنیان در حال اقدام هستیم، گفت: در حوزه نهضت ساخت داخل، شرکت‌های دانش بنیان را تشویق کردیم و از آن‌ها حمایت مالی و بیمه‌ای می‌کنیم./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشف جسد 2 کودک بعد از 3 کشف شد + عکس