آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت نیمه شمالی کشور افزایش می‌یابد


آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت نیمه شمالی کشور افزایش می‌یابد

تهران-ایرنا- کارشناس سازمان هواشناسی از پایداری و کاهش کیفیت هوا در هفته‌ آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت واقع در نیمه شمالی کشور از جمله تهران، اصفهان، اراک، تبریز، کرج و قم خبر داد.

«کبری رفیعی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: با توجه به پایداری هوا در طول هفته آینده برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت واقع در نیمه شمالی کشور افزایش غلظت آلاینده ها و غبار محلی و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: امروز در بیشتر مناطق نیمه شمالی کشور جوی آرام و پایدار را داریم، ضمن اینکه استان های کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال وبختیاری ومناطقی از استان های فارس، اصفهان، یزد، جنوب خوزستان و بوشهر وغرب استان کرمان و هرمزگان شاهد بارش خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا شنبه درجنوب شرق فارس، جنوب وغرب یزد، بوشهر، هزمزگان و کرمان و جزایر مرکزی وشرقی خلیج فارس و روز یکشنبه در جزایر مرکزی و شرقی خلیج فارس، جنوب استان‌های کرمان، فارس، بوشهر و هرمزگان، رگبار پراکنده وگاهی رعدو برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد، که شدت بارش‌ها از اوایل امشب تا اواخر روز یکشنبه در استان های هرمزگان و جنوب کرمان و فارس خواهد بود.

رفیعی همچنین گفت:انتظار می‌رود روز دوشنبه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف باشد، اما در سیستان و بلوچستان و کرمان وزش باد شدید را خواهیم داشت، روزهای شنبه و یکشنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش بینی شده اند، از روز یکشنبه تا سه شنبه در جنوب شرقی کشور کاهش نسبی دما حدود ۳تا ۵ درجه رخ می دهد.

وی در خصوص وضعیت هوای تهران نیز گفت: درتهران نیز امروز آسمان صاف تا کمی ابری خواهد بود و در بعضی از ساعات غبار آلود است و حداکثر دما در تهران امروز ۱۸ درجه بالای صفر خواهد شد و حداقل دما ۹ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی