افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های پرجمعیت


افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های پرجمعیت

با توجه به سکون نسبی هوا در نیمه شمالی کشور شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های پرجمعیت فراهم است.

مرتضی ضرابی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: با توجه به سکون نسبی هوا در نیمه شمالی کشور شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی مانند کرج، تهران، اراک، اصفهان و تبریز فراهم است.
وی افزود: به بیماران قلبی و ریوی، کودکان، سالمندان و همچنین بانوان باردار توصیه می‌کنیم از تردد‌های غیرضروری در این شهر‌ها خودداری کنند.
وی گفت: امروز در نیمه جنوبی کشور در بخش‌های جنوبی خوزستان و مناطقی از بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد شرایط برای رگبار و رعد و برق و وزش باد‌های شدید و خفیف فراهم است.
ضرابی افزود: از امشب تا فردا عمده تمرکز بارش‌ها در کرمان، هرمزگان، فارس و بوشهر خواهد بود و احتمال آبگرفتگی و سیلاب موقتی هم وجود دارد.
وی گفت: در ارتفاعات فارس و کرمان انتظار بارش برف را هم به دلیل کاهش دمای هوا داریم و فردا این شرایط در استان‌های فارس، بوشهر و کرمان و هرمزگان هم پیش بینی می‌شود.
کارشناس هواشناسی افزود: از امشب تا فردا به مدت ۲۴ ساعت آب‌های سواحل خلیج فارس و تنگه هرمز متلاطم و مواج خواهد بود و دمای هوا در جنوب شرق کشور کاهش خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس