والدین همدلی و محبت به دیگران را به فرزندان بیاموزند


والدین همدلی و محبت به دیگران را به فرزندان بیاموزند

اصفهان- ایرنا- استاد روانشناسی دانشگاه اصفهان گفت: پدر و مادرها با رفتار خود در زندگی همدلی و محبت به دیگران را به فرزندان بیاموزند.

احمد پدرام پنجشنبه شب در گردهمایی خانواده اعضا تشکل مردم نهاد جوانان تیران افزود: محبت زن و شوهربه همدیگر و همدلی نسبت به فامیل رفتار نیکو و مهارت دوستی را به فرزندان خود در عمل می‌آموزد.

وی بیان کرد: در خانواده‌هایی که مشاجره زن و مرد و یا بدگویی از خانواده فامیل در پیش روی فرزندان انجام می‌شود فرزندان آن‌ها احساس بد نسبت به دیگران را آموخته و بدبینی و کینه افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه فرزندان رفتارهای خانواده‌ها را پذیرفته و الگو می‌گیرند، تصریح‌کرد: با توجه به اهمیت این موضوع نقش پدر و مادر بسیار مهم تلقی می‌شود و نباید هر گونه رفتاری پیش روی بچه‌ها انجام شود.

این روانشناس مهارت شنیدن حرف دیگران را مهم برشمرد و ادامه داد: یکی از ابزارهای محبت و همدلی گوش دادن به حرف و صحبت‌های دیگران است و این موضوع به آرامش فرد مقابل و افزایش محبت کمک می‌کند.

به اعتقاد وی اصطلاح گفت‌ و گو باید اصلاح و به گفت و شنود تغییر یابد و افراد فقط حرف نزنند بلکه به صحبت‌های دیگران گوش دهند تا محبت در بین آن‌ها افزایش یابد.

وی اضافه‌کرد: توجه به صحبت‌های دیگران یک شاخصه مهم و اساسی در زندگی فردی و اجتماعی است و نباید کسی که به حرف‌های دیگران گوش می‌دهد و کمتر حرف می‌زند را سرزنش کنیم و صفت‌های بد مثل لالی یا زبان نداری را برای او انتخاب کرد.

وی با اشاره به اینکه شادی تنها محصول مال، مقام و قدرت نیست، تصریح‌ کرد: ژنتیک عامل 50 درصد، پول، قدرت و مقام همه 10 درصد و فکر و رابطه سالم 40 درصد شادی را برای افراد تامین می‌کنند که باید فکر و رابطه سالم را توسعه بدهیم.

پدرام یادآور شد: پول، مقام و قدرت مولفه‌های خوبی برای شادی محسوب می‌شوند اما این شاخص‌ها عامل اساسی اصلی در تامین آن نیستند و باید رابطه و فکر سالم را در بین خود گسترش دهیم.

وی هدف‌گذاری در زندگی را مهم بیان‌ کرد و گفت: اهداف متعالی و برنامه‌ریزی شده انسان را به موفقیت می‌رساند و در دوران نوجوانی باید فرد این مسائل را بیاموزد و برای آن تلاش کند.

گردهمایی اعضای خانواده تیم اجرایی تشکل مردم نهاد جوانان برای ارتقای دانش و آگاهی افراد در تربیت فرزند و زندگی فردی برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید