کاهش تصادفات در اصفهان به احیا کارکرد نهادها نیاز دارد


کاهش تصادفات در اصفهان به احیا کارکرد نهادها نیاز دارد

اصفهان- ایرنا- فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در این استان به احیا کارکرد نهادهای اداری و خدماتی نیاز دارد.

سردار سرتیپ مهدی معصوم بیگی روز جمعه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار بالای تصادفات به همکاری و تلاش نهادهای اداری و خدماتی برای کنترل تمامی مولفه‌های مربوط به تصادفات است.

وی به آمار تلفات جاده‌ای استان اشاره‌ نکرد و اظهارداشت: میزان تلفات این حوادث امسال در مقایسه با سال گذشته 13 درصد کاهش داشت که به رغم این آمار ولی شمار کشته‌شدگان بسیار بالاست.

وی ادامه‌داد: ایمنی راه و خودرو و قانونمداری رانندگان سه اصل مهم در پیشگیری از تصادفات است که باید نقاط پر حادثه شناسایی و صنعت خودروسازی کشور نسبت به ایمنی محصولات تولیدی خود دغدغه و توجه داشته باشد که اگر فعالان عرصه خودروسازی به این موضوع توجه نکنند پلیس شماره‌گذاری ماشین‌های بدون ایمنی مثل پراید را انجام نخواهد داد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه قانونمداری رانندگان در کاهش تصادفات نقش دارد، یادآورشد: رانندگی با تمام حواس و دقت، قابلیت کنترل سایر اصول موثر در حوادث را دارد و به همین دلیل باید سرمایه‌گذاری ویژه در در حوزه ارتقا فرهنگ ترافیک انجام شود.

وی اضافه کرد: آموزش فرهنگ ترافیک از مدارس و سنین پایین به ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای کمک می‌کند و به همین دلیل باید اقدام و تلاش جدی از سوی سایر نهادهای اداری و خدماتی و موسسات مردم نهاد صورت پذیرد.

معصوم بیگی آموزش فرهنگ ترافیک در مساجد، مراکز عمومی و همکاری نهادهای فرهنگی و تشکل‌های مدنی در این حوزه را مهم بیان کرد و گفت: افزایش ایمنی و امنیت مشارکت و همکاری عمومی را نیاز دارد.

وی به تامین امنیت عمومی و برخورد با متخلفین اشاره‌ و اضافه کرد: امسال 25 تن موادمخدر در استان اصفهان کشور شده و اجرای طرح‌های رضویون و ظفر در انهدام باندهای فساد و همچنین دستگیری سارقین نقش داشته است.

بر اساس اعلام پزشکی قانونی استان اصفهان در شش ماهه امسال بیش از 600 نفر در تصادفات این استان جان خود را از دست داده اند.

این آمار در کل کشور به بیش از 9 هزار و 300 نفر می رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)