برگزاری جشن بزرگ بیعت با امام زمان(عج) در سراسر کشور/ راه‌اندازی پویش «#عید بیعت» در توئیتر


برگزاری جشن بزرگ بیعت با امام زمان(عج) در سراسر کشور/ راه‌اندازی پویش «#عید بیعت» در توئیتر

مدیرعامل موسسه مصاف با اعلام برگزاری جشن بزرگ بیعت در سراسر کشور به‌مناسبت 9 ربیع‌الاول، گفت: گام دوم انقلاب و رابطه تمدنی مهدویت و انقلاب اسلامی محور این جشن‌ها است. همچنین پویش «#عید بیعت» در توئیتر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، نشست خبری تشریح برنامه های موسسه مصاف ایرانیان با موضوع «عید بزرگ بیعت» صبح امروز (یکشنبه، 12 آبان) در خبرگزاری فارس برگزار شد.

بنابر این گزارش، «علی اکبر رائفی پور» در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: از مظلومیت‌های امام زمان(عج) این است که برنامه های مرتبط با حضرت(عج) عموما در حاشیه قرار می گیرد و آنچنان که باید به امام حی و حاضر پرداخته نمی شود. وارد بحث مهدویت که می شویم مباحث غالبا پایه آسیب شناسانه دارند مثلا جریان حجتیه و یا جریانات انحرافی. ما در موسسه مصاف می خواهیم جریان مهدوی انقلابی را راه بیندازیم.

مدیرعامل موسسه مصاف در ادامه به سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) اشاره کرد و گفت: مردم تاریخ نهم ربیع الاول را فراموش می کنند در حای که این تاریخ آغاز امامت امام زمان(عج) است، از طرف دیگر نیمه شعبان هم در حاشیه جشن و پایکوبی قرار می گیرد و به خود حضرت(عج) توجه نمی شود، لذا ما بنا گذاشتیم برنامه ای در سراسر کشور داشته باشیم و مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد مهدی موعود(عج) نیز در این راستا همکاری کردند.

رائفی پور افزود: امسال چهارمین سال برگزاری عید بزرگ بیعت است، این برنامه به صورت همزمان در استان ها و شهرهای بزرگ برگزار می شود، بنای ما این بوده که شکل این مراسم انقلابی باشد، هرسال با رویکرد خاصی این مراسم را برگزار می کنیم و امسال با محوریت گام دوم انقلاب و رابطه تمدنی مهدویت و انقلاب اسلامی؛ در این راستا مرکز تخصصی مهدویت هر ساله مطالب علمی مرتبط با مهدویت را آماده کرده و سخنرانان این مراسم در چارچوب آن مطالب خود را قرار می دهند.

وی گفت: امسال جشن بزرگ بیعت در تهران و در میدان امام حسین(ع) برگزار می شود، مداح این مراسم محمد طاهری و حسین طاهری و محمدحسین پویانفر هستند، همچنین فاطمه عبادی، نفر اول برنامه استعدادیابی «عصر جدید» نیز با شن نقاشی مرتبط با ظهور را ترسیم می کند.

وی اضافه کرد: همچنین، گروه هنری «وصال» نیز با موضوع مهدویت در این مراسم اجرا دارند، همچنین در کل کشور در پایان این مراسم بیعت نامه ای در دوازده بند قرائت می شود، هدف از این مراسم تجدید بیعت با امام زمان(عج) است.

این پژوهشگر مهدوی ادامه داد: مهدویتی که ما به دنبالش هستیم متفاوت از مهدویت منفعلانه است، عید بیعت جشن پایکوبی صرف نیست، بنا این است که مردم آگاه شوند و جمعیتی در شان حضرت(عج) بیایند. تازه ایام اربعین را پشت سر گذاشته ایم و سوگوار شهادت امام حسین(ع) در سال 61 هجری بودیم اما چرا امام حی و زمان را فراموش کرده ایم؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه های ما در این ایام راه اندازی پویش «#عید بیعت» در توییتر است که سبب بسط این جریان می شود، با این وصف مراسم پنجشنبه، ۱۶ آبان ساعت 15 در کل کشور آغاز می شود به استثنای یک استان که صبح مراسم را برگزار می کنند، این مراسم در سراسر کشور به صورت متمرکز برگزار می شود.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!