تهیه نقشه برای اراضی وقفی و ثبت آنها در سامانه اسناد و املاک کشور


تهیه نقشه برای اراضی وقفی و ثبت آنها در سامانه اسناد و املاک کشور

اراضی وقفی کشور با امضای تفاهم‌نامه میان سازمان‌های اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد و املاک کشور، به زودی صاحب نقشه و در سامانه جامع ثبت می‌شوند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز (دوشنبه، ۱۳ آبان‌ماه) همزمان با دهه وقف، به امضا رسید.

حجت‌الاسلام«سیدمهدی خاموشی» در سخنانی کوتاه اظهار کرد: بسیاری از اسناد ملکی وقفی مخدوش شده است، حدود ۴۵ درصد موقوفات کشور ثبت نشده‌اند، آن‌هایی هم که ثبت شده‌اند براساس استاندارد کاداستر نیستند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در موضوع وقف هم باید به خدا پاسخگو باشیم و هم مردم، گفت: از آنجایی که تملیک اعیان را متوقف کرده‌ایم، برای ما حفظ موقوفات و بهره‌وری آن‌ها اولویت دارد، لذا باید نسبت به ثبت استاندارد موقوفات در سامانه کشوری اسناد و املاک اقدام کنیم. در بحث صدور شناسه ملی تاکنون همکاری خوبی میان دو مجموعه انجام شده است و امیدواریم این همکاری تقویت شود.

«خدائیان» نیز اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما ثبت اراضی موقوفات در سامانه اسناد و املاک کشور است، سازمان اوقاف به زودی با کمک همکارانمان نقشه موقوفات را تهیه می‌کند و پس از تهیه این نقشه‌ها، هر موقوفه به شکل استاندارد در سامانه کشوری ثبت می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: همچنین بنابر این تفاهم‌نامه ۱۳ بندی، اسنادی که در گذشته صادر شده باید تکمیل و به سند تک‌برگ کاداستر تبدیل شود.

گفتنی است، به اذعان کارشناسان یکی از نشانه‌های ناکارآمدی در وادی وقف طی سال‌های اخیر، فقدان نقشه موقوفات کشور و عدم ثبت آن‌ها در سامانه جامع بوده است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟