ده کتاب حاصل برگزاری جشنواره کارتون و کاریکاتور است


ده کتاب حاصل برگزاری جشنواره کارتون و کاریکاتور است

ناصری با اشاره به حاکمیت اعتماد و احترام متقابل بین هنرمندان و برگزار کنندگان جشنواره کارتون و کاریکاتور، گفت: سه کمک داور که از برگزیدگان دوره قبل هستند در کنار داوران برای رعایت عدالت بیشتر حضور داشتند.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی- مریم داوری: دهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور با موضوع جوان ایرانی به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر و حوزه هنری خراسان شمالی 18 آبان در تالار فرهنگی هنری حافظ شهرداری بجنورد برگزار می شود. این جشنواره تقویم ثابتی دارد و مراسم اختتامیه آن هر سال در تابستان برگزار می شود اما امسال به دلیل تقارن آن با محرم و صفر، در آبان برگزار می شود. به منظور اطلاع از جزییات جشنواره کارتون و کاریکاتور گفتگویی با «عباس ناصری»، دبیر هنری این جشنوراه ترتیب دادیم که بدین شرح است:

بعد از گذشت 10 دوره از جشنواره کاریتون و کاریکاتور، کمیت و کیفیت آثار آنرا چگونه ارزیابی می کنید؟

جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور سال اول به صورت بین المللی برگزار شد و سپس به خاطر سیاست های حوزه هنری به صورت ملی برگزار می شود. در شهر کوچکی مانند بجنورد برگزاری چنین جشنواره ای خیلی سخت است اما خدا رو شکر هنرمندان اعتماد کردند و 10 سال است که به صورت تقویم دار، بدون وقفه و خلل پیاپی این جشنواره را برگزار کردیم.خوشبختانه آثار این جشنواره به لحاظ کمی و کیفی رشد داشته است.

استقبال هنرمندان از جشنواره کارتون و کاریکاتور چقدر است؟

استقبال هنرمندان از این جشنواره خیلی خوب بوده است. امسال همزمان با جشنواره کارتون و کاریکاتور، جشنواره های دیگری داریم که جوایز آنها بیشتر است اما آمارشان به آمار ما نرسیده است. این استقبال فقط به دلیل اعتماد هنرمندان است. سالهاست که هنرمندان به ما اعتماد دارند. هنرمندان تقویم جشنواره کارتون و کاریکاتور را دارند، می دانند ما در چه تاریخی فراخوان می دهیم، در چه تاریخی جشنواره را برگزار می کنیم، اختتامیه چه زمانی است و همچنین می دانند که تمام برنامه ها از جمله کتاب جشنواره و تندیس آن سر جای خود است.

تا کنون چند کتاب که حاصل جشنواره کارتون و کاریکاتور است، چاپ شده است؟

۹ سال است که جشنواره کارتون و کاریکاتور برگزار شده است و ما 9 کتاب منتشر کردیم. کتاب دهمین جشنواره کارتون و کاریکاتور زیر چاپ است. در هر دوره جشنواره ،کتاب با احترام برای تمام هنرمندان ارسال می شود، کاری که در کشور به ندرت صورت می گیرد. 10 سال است که برای تمام هنرمندان و شرکت کنندگان کتاب جشنواره را پست می کنیم. این گونه احترام ها باعث می شود، شرکت کنندگان نیز در ارسال آثار به ما احترام می گذارند.

چند هنرمند در دهمین جشنواره کارتون و کاریکاتور شرکت کردند؟

در این دوره از جشنواره 160 هنرمند از 24 استان کشور شرکت دارند. در بخش کارتون 403 اثر و در بخش کاریکاتور 160 اثر داشتیم و 19 نفر از هنرمندان به عنوان برنده تجلیل می شوند.

در این دوره از جشنواره کدامیک از اساتید کارتون و کاریکاتور تجلیل می شود؟

امسال قرار است از استاد بهمن عبدی تقدیر و تجلیل شود زیرا که معتقدیم اگر امروز در حوزه کارتون و کاریکاتور حرفی برای گفتن داریم به دلیل سال‌ها فعالیت و تلاش هنرمندان و اساتیدی همچون بهمن عبدی و جواد علیزاده است.سال قبل در نهمین دوره جشنواره کارتون و کاریکاتور از استاد جواد علیزاده تقدیر کردیم.

داوران این دوره از جشنواره چند نفر هستند و برای رعایت داوری منصفانه چه نکاتی مدنظر داشتید؟

پنج نفر داور و سه نفر کمک داور داریم. سعی کردیم اعضای هیئت داوران متشکل از پیشکسوتان و جوانان باشند. همچنین برای رعایت عدالت سعی کردیم که هر سال تیم داوری جشنواره جدید باشد. علاوه بر این به منظور رعایت انصاف و عدالت بیشتر سه نفر از برگزیدگان نهمین جشنواره کارتون و کاریکاتور را به عنوان کمک داور انتخاب کردیم که در جلسات داوری حضور داشته باشند.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج