آگاهی مردم از فرهنگ وقف نیازمند حرکت عظیم رسانه ای است


آگاهی مردم از فرهنگ وقف نیازمند حرکت عظیم رسانه ای است

نمازی گفت: بسیاری از مردم با فرهنگ وقف آشنایی ندارند و این آگاهی و اطلاع رسانی، نیازمند حرکت عظیم رسانه ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «عبدالمحمد نمازی» امروز (14 آبان) در نشست تخصصی وقف و رسانه که در دفتر مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، گفت: اوقاف و امور خیریه متولی رسمی و قانونی احیاء موقوفات، امانتدار حفظ بقاع متبرکه و تداوم موقوفات و مسائل قرآنی است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در ایام دهه وقف نشست های مختلفی با مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه «همه واقف باشیم» در موقوفه هفت تیر یاسوج دایر شد، ضمن اینکه همایش «یاوران وقف» نیز با حضور مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد، واقفین و اصحاب رسانه در صدا و سیما برگزار شد.

وی در ادامه، با اشاره به اینکه رسانه ها تاثیر مستقیمی بر وقف در جامعه دارند، اضافه کرد: در عصر انفجار اطلاعات رسانه ها می توانند میدان دار مقوله وقف بوده و جهت ترویج آن تلاش کنند.

نمازی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم با فرهنگ وقف آشنایی ندارند و این آگاهی و اطلاع رسانی، نیازمند حرکت عظیم رسانه ای است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: رسانه های مکتوب و مجازی می توانند با آگاهی بخشی به جامعه، افکار عمومی را به سمت وقف این سنت حسنه راهنمایی کنند.

وی یادآور شد: اصحاب رسانه می توانند متولیان وقف و اوقاف را حمایت و مسیر را به مردم نشان دهند.

شایان ذکر است در این نشست در زمینه ترویج فرهنگ وقف، شبهه زدایی از موقوفات و تلاش برای ایجاد موقوفات جدید با حضور اصحاب رسانه بحث و تبادل نظر شد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در