دستگیری ارسال کننده ایمیل‌های دردساز یک شرکت


دستگیری ارسال کننده ایمیل‌های دردساز یک شرکت

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که با انتشار مطالب کذب در فضای مجازی موجب هتک حیثیت اعضا و کارمندان یک شرکت شده بود، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ تورج کاظمی دراین باره گفت: مدتی قبل نماینده حقوقی شرکتی با طرح شکایتی در دادسرای مبارزه با جرائم به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که مدتی است که فرد ناشناسی از پست الکترونیک شرکت پیام‌های کذبی را به سایر اعضا و مسئولان شرکت ارسال کرده و این رفتار باعث هتک حیثیت افراد شده است که در همین راستا رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که فردی با در دست داشتن رمز و نام کاربری پست الکترونیک شرکت وارد ایمیل شرکت شده و از سوی شرکت برای کارکنان شرکت پیام ارسال کرده است. در همین راستا نیز تحقیقات پلیسی با احتمال اینکه متهم از اعضای کارکنان شرکت است، آغاز شد و در تحقیقات پلیسی یکی از کارمندان شرکت که مردی ۵۰ ساله بود، شناسایی شد.

وی با بیان اینکه این فرد با زیرکی و ترفند خاصی به محض ارسال ایمیل بلافاصله آن را حذف می‌کرد تا رد پایی از وی بر جا نماند، گفت: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و با دستور قضائی متهم دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا منتقل شد.

کاظمی با اشاره به اعترافات متهم نیز گفت: این فرد معترف شد که با مدیر عامل و برخی از کارمندان شرکت مشکل و اختلاف فکری داشته تا اینکه این اختلاف منجر به کدورت و درگیری لفظی بین‌شان شده و به همین دلیل تصمیم گرفته به تلافی این اختلاف با ایمیل شرکت پیام‌هایی را به کارکنان شرکت ارسال کند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: با اعتراف متهم به جرم ارتکابی و تکمیل تحقیقات پلیسی، متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !