انتقال محرمانه سلاح‌های سنگین آمریکایی در جنوب یمن


انتقال محرمانه سلاح‌های سنگین آمریکایی در جنوب یمن

در حالی که قدرت در عدن واقع در جنوب یمن به موجب توافقی میان ریاض و ابوظبی تقسیم شده، آمریکا سلاح‌های سنگین به این منطقه فرستاد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه آمریکایی «سی‌ ان ان» با انتشار ویدئویی که آن را محرمانه توصیف کرد، نوشت، آمریکا سلاح‌های سنگین جدیدی در بندر عدن تخلیه کرد.

بر اساس این گزارش، در این فیلم که توسط دوربین موبایل و به صورت مخفیانه در هفته گذشته گرفته شده، خودروی زرهی آمریکایی «اوشکوش» دیده می‌شود.

سی‌ان‌ان در ادامه گزارش داد، واشنگتن که شریک ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن به شمار می‌رود علی‌رغم «خشم دو حزب جمهوری خواه و دموکرات درباره شیوه حمایت آمریکا از ریاض در این نبرد خونین و تلخ» همچنان به فرستادن سلاح به یمن ادامه می‌دهد.

این شبکه آمریکایی افزود، مقامات دولت مستعفی یمن تمامی افراد مظنون به گرفتن فیلم مذکور و دادن آن به رسانه‌ها را بازداشت و بازجویی کرده است.

عدن از ماه اوت (۲۰۱۹) شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای دولت مستعفی و «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات بود، عربستان سعودی برای پایان دادن به این نزاع میزبان مذاکراتی میان دو طرف شد و در نهایت هفته جاری توافق ریاض میان دولت مستعفی و شورای انتقالی امضا شد.

در این توافق قید شده که نیمی از وزرای دولت آینده باید از شورای انتقالی باشند و بدین ترتیب امارات و عربستان، قدرت در عدن را میان خود تقسیم کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید