نکات تخصصی دکوبوم برای خرید کاغذ دیواری


نکات تخصصی دکوبوم برای خرید کاغذ دیواری

اگر برای دکوراسیون منزل به دنبال کاغذ دیواری های جدید هستید احتمالا در چالش انتخاب و خرید کاغذ دیواری قرار گرفته اید و با دنیای نامحدودی از انتخاب ها از نظر سبک، رنگ، بافت و طرح های مختلف مواجه شده اید...

اگر برای دکوراسیون منزل به دنبال کاغذ دیواری های جدید هستید احتمالا در چالش انتخاب و خرید کاغذ دیواری قرار گرفته اید و با دنیای نامحدودی از انتخاب ها از نظر سبک، رنگ، بافت و طرح های مختلف مواجه شده اید اما بهترین راه برای مانور دادن در میان انتخاب های ظاهرا بی انتها به منظور مناسب ترین انتخاب چیست؟

طبق نظر متخصصین و کارشناسان حوزه دکوراسیون برای رهایی از این سردرگمی راهکارهایی وجود دارد تا این چالش را برای انتخاب آسانتر و به سمتی موثر هدایت نماید در ادامه با این راهکارها با دکوبوم همراه باشید….

نکات تخصصی دکوبوم برای خرید کاغذ دیواری

برای شروع، سبک دکوراسیون فضای انتخابی برای کاغذ دیواری را در نظر بگیرید

اگر فضایی رمانتیک دارید از گل های رنگارنگ با خطوط کمرنگ و رنگ پاستلی استفاده کنید.

اگر دکوراسیونی گرم و خودمانی دارید از تصاویر ساده و با طراحی ارگانیک و یا گلدار، همچنین طرح ها و بافت هایی که باعث ایجاد احساس راحتی بیشتر در منزل می شوند استفاده کنید.

اگر دارای فضایی با سبک مدرن هستید ، طرح های هندسی جسورانه با تم براق و الگوهای درشت و پررنگ نیز می تواند کاربرد داشته باشد.

نکات تخصصی دکوبوم برای خرید کاغذ دیواری

اگر دارای فضایی با سبک کلاسیک و سنتی می باشید، از الگوهای پیچیده و راه راه و یا منطبق با مبلمان و دکوراسیون سنتی خود استفاده نمایید.

نکات تخصصی دکوبوم برای خرید کاغذ دیواری

مرحله بعد، برنامه ریزی برای نحوه چیدمان و استفاده از کاغذ دیواری ها برای قسمت های مختلف اتاق است

لازم است بدانید همه سبک ها به یک شیوه کار نمی کنند و هر فضایی بسته به ابعاد، میزان نور و یا طرح کاغذ دیواری می تواند طراحی متفاوتی داشته باشد اما برای آشنایی با نحوه برنامه ریزی در این مورد نمونه هایی ذکر شده :

پوشش هر چهار دیوار: طراحی کلاسیک و ساده راه دار افقی در تمام چهار دیوار نگاهی جدید و معاصر به فضا می بخشد و طرح های بزرگ و ساده نیز سبب می شوند اتاق از یکنواختی خارج شود و تمی بدون شلوغی اما مد روز به فضا می بخشد.

استفاده از کاغذ دیواری فقط برای یک دیوار: الگوهای برجسته و پررنگ برای برجسته سازی یک حوزه از اتاق مانند پشت مبل یا تخت خواب ایده خوبی برای استفاده در یک دیوار می باشد طرح های شلوغ، پرزرق و برق و یا دارای الگوهای بسیار درشت و رنگ های بسیار شاد برای این انتخاب مناسب می باشند.

نکات تخصصی دکوبوم برای خرید کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری برای نصف بالایی دیوار که در اصطلاح به آن Wallpaper a Chair Rail می گویند این کار برای نشیمن و یا پذیرایی و قسمت هایی که مبلمان و صندلی در کنار دیوار قرار می گیرد ایده مناسبی است تا مبلمان را از دید پنهان نکرده و شلوغی را کاهش دهد این کار نگاهی کلاسیک به دکوراسیون می دهد به خصوص اگر با گچ بری روی دیوار نیز تلفیق شود.

نکات تخصصی دکوبوم برای خرید کاغذ دیواری

نکات تخصصی دکوبوم برای خرید کاغذ دیواری

استفاده در سقف : استفاده از کاغذ دیواری برای سقف شاید برای همه قسمت ها مناسب نباشد اما در سبک های کلاسیک و یا سبک ویکتوریایی کاربرد دارد و غیر از آن برای اتاق کودک و یا مطابق با سلیقه می تواند انتخابی جسورانه ولی زیبا محسوب شود.

نکات تخصصی دکوبوم برای خرید کاغذ دیواری

نکات تخصصی دکوبوم برای خرید کاغذ دیواری

البته، انتخاب کاغذ دیواری و هماهنگی آن با سبک و برنامه ریزی برای چیدمان آن در دیوارها موضوع ساده ای نیست بنابراین در ادامه به پرسش های رایج در مورد انتخاب کاغذ دیواری که توسط یک طراح و کارشناس حرفه ای پاسخ داده شده است همراه باشید….

برای انتخاب کاغذ دیواری چه کاری را نباید انجام دهم؟

اگر برای اولین بار در دکوراسیون کاغذ دیواری به کار می برید فراموش نکنید از الگوهای بسیار کوچک و فاصله دار جلوگیری کنید زیرا در تکرار برای کل دیوارها قرارگیری رول ها کنار هم می تواند پیچیده باشد.

بهترین انتخاب کاغذ دیواری ساده است یا دارای طرح و تکسچر ؟

انتخاب ساده یا بافت دار بودن کاغذ دیواری انتخابی شخصی و منحصر به کاربر است اما لازم است بدانید تصاویر پس زمینه متقاطع می توانند به دیوار بعد داده و نواقص را بیشتر پوشش دهند. برخی از تکسچرها ظاهری یکنواخت و خنثی در دکوراسیون ایجاد می کنند اما به طور کلی می توان گفت الگوهای بافت دار تم راحت تری در دکوراسیون ایجاد می کنند در حالی که طرح های ساده می توانند دیوار را لطیف و نافذ تر نمایند .

نکات تخصصی دکوبوم برای خرید کاغذ دیواری

انتخاب کاغذ دیواری تک رول و یا دو رول ؟ کدام برایم مناسب تر است؟

دو رول و تک رول شرایط تولید کاغذ دیواری است اما برای مشتری آنچه لازم است بداند تعیین میزان و ابعاد کاغذ دیواری و ناحیه ای است که استفاده می شود که بسته آن فروشنده در این باره راهنمایی لازم را انجام می دهد تا میزان هدر رفتن کمتر شده و زیبایی بیشتری نیز حاصل گردد.

نکات تخصصی دکوبوم برای خرید کاغذ دیواری

چطور بدانم چه میزان کاغذ دیواری لازم دارم؟

ساده است! فقط این راهنما را دنبال کنید:

تمام دیوارها را اندازه گیری کنید و متراژ پنجره ها، درب ها را از این مجموع کم کرده و سپس برچسب رول را برای چگونگی پوشش ردیفی و یا متر مربعی بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید پوشش رول بیش از مجموع متراژ محاسبه شده شما برای کاغذ دیواری می باشد.

قاعده کلی این است که بهتر است یک رول اضافی از آنچه شما نیاز دارید سفارش دهید و بهتر است که آن را هم زمان با خرید اصلی دریافت کنید تا اطمینان حاصل شود که رول ها از همان محصول اجرا می شوند، بنابراین هیچ تغییری در رنگ وجود ندارد. رول اضافی به منظور حساب جبرانی و اشتباه است نگران هزینه اضافی نباشید معمولا می توانید رول های استفاده نشده را به فروشگاه برگردانید در صورتیکه از بسته بندی خارج نکرده باشید.

نکات تخصصی دکوبوم برای خرید کاغذ دیواری

تحریریه دکوبوم

منبع: thespruce

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس