اجرای طرح «میثاق منتظران» در همه مساجد یزد/ برگزاری همایش «جوانان ورزشکار زمینه‌ساز ظهور»


اجرای طرح «میثاق منتظران» در همه مساجد یزد/ برگزاری همایش  «جوانان ورزشکار زمینه‌ساز ظهور»

برپایی اجتماع بزرگ منتظران، برگزاری صبح‌گاه مشترک در مراکز نظامی، همایش «جوانان ورزشکار زمینه‌ساز ظهور» و اجتماع بزرگ «در امتداد غدیر» ازجمله برنامه‌های بنیاد مهدی موعود(عج) استان یزد ویژه 9 ربیع‌الاول است.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، ایام آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) یکی از بهترین فرصت ها برای انجام فعالیت های تبلیغی ترویجی در موضوع مهدویت است. بنیاد مهدی موعود(عج) استان یزد به عنوان دارالعباده ایران به مناسبت این ایام بسته برنامه مفصلی را تدارک دیده است که در ادامه مرور می شود:

برپایی اجتماع بزرگ منتظران

اجرای طرح «میثاق منتظران» در همه مساجد یزد/ برگزاری همایش  «جوانان ورزشکار زمینه‌ساز ظهور»

برنامه های ایام آغاز ولایت و امامت حضرت ولیعصر(عج) از روز گذشته (چهارشنبه، 15 آبان ماه) با عزاداری سالروز شهادت امام عسکری(ع) آغاز شده است.

برپایی اجتماع بزرگ منتظران همراه با سخنرانی در تبیین اهمیت انتظار در عصر غیبت در میدان امیرچقماق، تربت شهدای گمنام نیز از دیگر برنامه های روز گذشته این بنیاد بوده است.

مانور تجدید بیعت با امام عصر(عج)

اجرای مانور تجدید بیعت با امام عصر(عج) و تجدید میثاق با شهیدان؛ معرفی یوم الله نهم ربیع سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، اجرای مانور شهری با حضور تاکسیرانی ، پلیس و موتور سواران بسیج از محل میدان مهدیه به طرف گلزار شهدا در صبح امروز (پنجشنبه، 16 آبان ماه) نیز برای این ایام تدارک دیده شده است.

دیدار مسئولان تشکل ها و گروه ها و فعالان مهدوی با نماینده ولی فقیه در استان همراه باارائه گزارش از فعالیت های مهدوی نیز عصر امروز پنجشنبه، 16 آبان ماه انجام می شود.

اجرای طرح «میثاق منتظران»

اجرای طرح «میثاق منتظران» در همه مساجد یزد/ برگزاری همایش  «جوانان ورزشکار زمینه‌ساز ظهور»

تقدیر از فعالان مهدوی، قرائت جمعی ادعیه مهدوی،اختصاص خطبه های پیش از نماز جمعه استان به مباحث مهدویت، حضور نمادین مهدی یاوران دانش آموزی در نماز جمعه، اجرای طرح «میثاق منتظران» با هدف ترویج فرهنگ مهدوی در همه مساجد استان یزد در روز جمعه، 17 آبان ماه نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده دارالعباده ایران برای ایام آغاز ولایت و امامت حضرت بقیه الله الاعظم(ع) است.

برگزاری صبحگاه مشترک در مراکز نظامی دارالعباده

معرفی یوم الله آغاز امامت و ولایت امام مهدی(عج)، برگزاری جلسه تفسیر «آیات مهدوی» توسط آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه استان در روز شنبه، 18 آبان ماه از ساعت 7 تا 8:30 صبح حسینیه ارگ در جوار ساختمان بنیاد، برگزاری صبحگاه مهدوی در مراکز نظامی با هدف تبین شاخص های سربازی برای امام زمان(عج) و تجدید عهد و میثاق با حضرت حجت(عج) همراه با قرائت دعای عهد و دعای «اللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلایَ صَاحِبَ الزَّمَانِ...» در روز شنبه، 18 آبان ماه نیز برای این ایام فرخنده پیش بینی شده است.

دیدار گروه های مهدی یاور دانش آموزی با ائمه جمعه، معرفی برنامه های مهدوی مدارس، قرائت دسته جمعی دعای «اللهم بلغ مولای یا صاحب الزمان ...» توسط گروه های مهدی یاور دانش آموزی در روز شنبه، 18 آبان ماه نیز به همت بنیاد مهدی موعود(عج) استان یزد انجام می شود.

برای شنبه، 18 آبان همچنین اجرای برنامه تجدید بیعت با امام عصر (عج)، معرفی یوم الله نهم ربیع به عنوان سالروز آغاز امامت حضرت عصر (عج) همراه با قرائت دسته جمعه دعای «اللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلایَ صَاحِبَ الزَّمَان» در دانشگاه ها ، آموزش و پرورش ، صدا و سیما، دفاتر ائمه جمعه، کانون های فرهنگی هنری مساجد و نمازخانه های مدارس و ادارات پیش بینی شده است.

برگزاری همایش «جوانان ورزشکار زمینه ساز ظهور»

اجرای طرح «میثاق منتظران» در همه مساجد یزد/ برگزاری همایش  «جوانان ورزشکار زمینه‌ساز ظهور»

برگزاری همایش «وقف مهدوی» در روز یکشنبه، 19 آبان ماه همراه پخش کلیپ ها و سرود های مهدوی در موضوع وقف و سخنرانی در مورد اهمیت وقف مهدوی، برگزاری همایش «جوانان ورزشکار زمینه ساز ظهور» با محوریت بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب در روز دوشنبه، 20 آبان ماه همراه با سخنرانی در موضوع آماده سازی جوانان برای تمدن سازی و زمینه سازی ظهور از دیگر برنامه های بنیاد مهدی موعود(عج) استان یزد است.

برگزاری جشن بزرگ «در امتداد غدیر»

این گزارش می افزاید: تهیه و تولید برنامه های رادیو و تلوزیونی به منظور استفاده از ظرفیت صدا و سیمای استان در جهت ترویج فرهنگ انتظار از جمعه، 16 تا 24 آبان ماه، برگزاری جشن بزرگ «در امتداد غدیر» در بوستان های بزرگ شهر در روزهای پنجشنبه و جمعه، 16 و 17 و 23 و 24 آبان ماه همراه با پخش کلیپ های مهدوی، اجرای نمایش پرده خوانی، سخنرانی و پاسخگویی به شبهات مهدوی، برگزاری نشست های مهدوی در حوزه و دانشگاه با هدف ایجاد فضای معنوی مهدوی در دانشگاه و حوزه های علمیه از جمعه، 16 تا 24 آبان ماه نیز در ایام فرخنده آغاز ولایت و امامت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) انجام می شود.

ایجاد فضای معرفتی و میثاق با امام عصر (عج) در دانشگاه های استان از طریق برگزاری مسابقه دل نوشته مهدوی، برگزاری همایش علمی و معرفتی مهدویت، برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب، نواختن زنگ انتظار در مدارس و آذین بندی مدارس با هدف ایجاد فضای عهد و پیمان با حضرت حجت(عج) در روزهای 17 تا 23 آبان ماه، برگزاری مسابقه دلنوشته مهدوی و نقاشی ویژه دانش آموزان و ایجاد ارتباط و پیوند بین مربیان مهدویت و مدارس نیز برای این ایام تدارک دیده شده است.

بنابر این گزارش، برگزاری مسابقه سراسری کتابخوانی در مراکز فرهنگی، مدارس، دانشگاه و حوزه های علمیه با هدف آشنایی مردم با روش و سیره اهل بیت(ع) و ایجاد شبکه توزیع کتاب در استان نیز از دیگر برنامه های ایام آغاز ولایت و امامت حضرت حجت ابن الحسن العسکری(ع) است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!