جلب مشارکت مردم و ارتباط با رسانه‌ها خواسته اصلی استاندار کرمانشاه از شهرداران


جلب مشارکت مردم و ارتباط با رسانه‌ها خواسته اصلی استاندار کرمانشاه از شهرداران

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه، شهرداران را به جلب مشارکت مردم برای اداره هرچه بهتر شهرها ترغیب و به آنان تاکید کرد که در کنار این مهم باید در ارتباط و هم‌افزایی با رسانه‌ها، نتایج اقدامات و برنامه‌های خود را به اطلاع مردم برسانند.

هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در دومین گردهمایی شهرداران استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری، اداره شهر بدون مشارکت مردم را ممکن ندانست و افزود: شهرداران برای اداره شهر باید از فکر، برنامه و خلاقیت مردم استفاده کنند و در صورت نیاز مشاور بگیرند.

ارتباط شهرداران با رسانه‌ها پررنگ شود

او از اینکه شهرداری‌ها اقدامات انجام شده و برنامه‌های خود را به مردم اطلاع نمی‌دهند نیز انتقاد کرد و با تاکید بر هم افزایی و ارتباط هرچه بهتر و بیشتر شهرداری‌ها با رسانه‌ها، گفت: از طریق رسانه‌ها باید با مردم در ارتباط و تعامل باشید.

وی همچنین با بیان اینکه ارتباط و تعامل شهرداری‌های استان به خصوص شهرداری کرمانشاه اکنون با رسانه‌ها کمرنگ است، گفت: اشکالی ندارد که رسانه‌ها برنامه‌های شهرداری‌ها را نقد کنند و شهرداران باید برنامه‌های خود را در اختیار رسانه‌ها برای نقد قرار دهند.

او گفت: شهرداری کرمانشاه با وجود سختی اداره یک شهر یک میلیون نفری اکنون کارهای خوبی انجام می‌دهد اما ارتباطش با رسانه‌ها کمرنگ است.

او رونق بخشیدن به صنعت مسکن و ساخت و ساز را نیز مورد تاکید قرار داد و از شهرداران خواست با در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی مردم را به ساخت و ساز و رونق بخشیدن به این حوزه ترغیب کنند.

مبارزه با فساد در اولویت قرار گیرد

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه همچنین مبارزه با فساد را نیز از شهرداران خواستار شد و افزود: این موضوع باید در اولویت شهرداری‌ها باشد و قبل از ورود دستگاه‌های نظارتی شهرداران از بروز فساد پیشگیری کنند.

بازوند با استناد به اظهارات برخی از شهرداران حاضر در جلسه در ارتباط با مواضع برخی از اعضای شوراهای اسلامی در مورد مخالفت با اخذ عوارض، افزود: اخذ عوارض از شهروندان موضوعی قانونی و یکی از محل‌های درآمدزایی شهرداری است و هیچ عضو شورایی حق ندارد نسبت به حذف آن اصرار و اقدام کند.

او فلسفه ایجاد شوراها را جلب مشارکت بیشتر مردم در اداره شهر دانست و گفت: دولت بخشی از وظایف خود را به شوراها محول کرده تا با جلب مشارکت‌های مردم شهر را بهتر اداره کنند و اینکه یک عضو شورا عوارض شهرداری را تصویب نکند خلاف قانون و مغایر با فلسفه وجودی شورا است.

استاندار کرمانشاه، خواستار معرفی شوراهای متخلف در این ارتباط شد و افزود: باید با این گونه اعضا برخورد شود.

توجه ویژه شهرداران به گردشگری

استاندار کرمانشاه به برگزاری رویداد ۲۰۲۰ در سال آینده در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها به عنوان متولی شهرها باید با مقوله گردشگری سازگاری داشته باشند و شهرداران برای این مقوله وقت بگذارند.

بازوند، یکی از وظایف شهرداری‌ها را افزایش سرانه درآمدی مردم عنوان کرد و افزود: گردشگری می‌تواند به افزایش درآمد مردم کمک زیادی کند و از این رو باید مورد توجه شهرداران باشد.

او با بیان اینکه گردشگری به صورت مستقیم درآمدی برای شهرداری‌ها ندارد، گفت: اما گردشگری که وارد یک شهر می‌شود بین شهروندان پول توزیع می‌کند و این موضوع به افزایش درآمد شهروندان کمک می‌کند.

شهرداری شهرهای کوچک را کمک می‌کنیم

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش شهرداری شهرهای کوچک را نیازمند حمایت‌های بیشتری‌ دانست و گفت: این شهرداری‌ها را یک تا ۲ سال کمک می‌کنیم تا تقویت شوند.

بازوند با بیان اینکه این شهرداری‌ها مشکلاتی دارند، افزود: تا زمانی که این شهرداری‌ها روی ریل اصلی بیافتند باید از آنها حمایت کنیم.

او همچنین با اشاره به اظهارات شهرداران ماهیدشت و تازه‌آباد خواستار برگزاری نشست‌های برای تعیین تکلیف مسکن مهر، شهر ماهیدشت و رفع مشکلات مربوط به بیمارستان و مجتمع تجاری شهر تازه‌آباد ثلاث‌باباجانی شد.

او از اداره کل راه و شهرسازی نیز خواست به برخی از شهرداری‌ها که بر سر راه‌های اصلی و ترانزیتی هستند از نظر زیرساخت‌های حمل و نقل توجه کنند.

وی از شهردارانی که در مسیر زوار اربعین بودند نیز بابت ارائه خدمات به زائران امام حسین (ع) قدردانی کرد و افزود: برای سال آینده باید بهتر و بیشتر خدمات رسانی به زوار اربعین انجام شود.

شهرداری‌های مناطق زلزله‌زده را کمک می‌کنیم

استاندار کرمانشاه همچنین در ادامه سخنان خود گفت: تصمیم داریم برای شهرداری‌هایی که به صورت مستقیم در زلزله درگیر بودند سهمیه قیر رایگان بگیریم.

بازوند افزود: همچنین در تلاش هستیم از دولت مصوبه‌ای برای جبران خسارات وارد شده به تاسیسات شهری در مناطق زلزله‌زده بگیریم.

او از دستگاه‌های اجرایی نیز خواست در حوزه کاری خود به شهرداری‌ها کمک کنند.

جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا سکونت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مصدومیت عالیشاه تا چه حد جدی است؟