غذای کمکی برای نوزاد، چند قاشق بخوره؟


غذای کمکی برای نوزاد، چند قاشق بخوره؟

از فردا می خوام براش حریره درست کنم نمی دونم چه مقدار بهش باید بدم یا چجوری درست کنم، با توجه به اینکه رفلاکس نداره می تونم ببلاک 2 براش بخرم از 6 ماهگی بهش بدم؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام پسرم ۵ ماه و ۱۰ روزشه رفلاکس داشت از ۲ ماهگی ببلاک AR مصرف کرد و قطره پازل شبی ۵ قطره ۲ شبه قطره ندادم استفراغ نداشته شیر هم که خورد رفلاکس برطرف شده دیروز پیش دکترش بردمش وزن گیری خوبی داشته ۲۸۰۰ تولد بوده الان ۸۱۰۰ هست مشکل دیگه ای هم نداره الحمدالله. دکترش دیروز گفت اگر تا ۱ ماه و نیم دیگه وزن گیری همینجور پیش بره شیر رو براش عوض نمی کنیم تا ۱ سال هزینش برام یکم سنگین هست قبلا هم بهم گفته بود تا غذا خور بشه از این استفاده کنه دیروز هم کلی بهم چی گفته که چرا غذا خورش نکردی تا الان؟ از فردا می خوام براش حریره درست کنم نمی دونم چه مقدار بهش باید بدم یا چجوری درست کنم. سوال اصلی این که با توجه به اینکه رفلاکس نداره می تونم ببلاک ۲ براش بخرم از ۶ ماهگی بهش بدم؟ ۱۶ ماه دیگه ۶ ماهه میشه.

پاسخ دکتر محمد زنوزی راد، متخصص کودکان:
دوست عزیز توصیه می شود به مدت شش ماه این شیرخشک را ادامه دهید. وزن گیری بهتر نوزاد و همچنین درمان رفلاکس به واسطه این شیرخشک بوده اگر قطع کنید باید هزینه های بیشتری برای درمان کنید به همین دلیل کم هزینه ترین و کم عارضه ترین درمان همین شیر است. شما می توانید فرنی، سرلاک و حریره بادام را روزانه در حجم کم (یعنی دو قاشق مرباخوری) به عنوان غذای تکمیلی به کودک بدهید و به تدریج روزانه یک قاشق بر مقدار آن بیفزایید. در نهایت تعداد دفعات و حجم غذا باید روزانه به دو وعده و هر وعده ۱۵ قاشق مرباخوری برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان