گیلان؛ شاهراه حیاتی در اقتصاد و تجارت کشورهای حاشیه خزر


گیلان؛ شاهراه حیاتی در اقتصاد و تجارت کشورهای حاشیه خزر

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: گیلان به دلیل دارا بودن بنادر فعال و مرز زمینی و خط ریلی آستارا – آستارا که با مشارکت دو کشور ایران و آذربایجان احداث شده یک شاهراه حیاتی در اقتصاد و تجارت منطقه ای و کشورهای حاشیه دریای خزر است.

به گزارش ایسنا، یونس رنجکش در مراسم گشایش نمایشگاه بین المللی صنعتی باکو با محوریت ایران که با همکاری استانداری و اتاق بازرگانی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه می تواند نقش مهمی در تقویت ارتباطات و شناخت بیشتر از توانمندی های کشورهای شرکت کننده به ویژه جمهوری اسلامی ایران و استان گیلان داشته باشد.

وی افزود: گیلان استان واقع در شمال ایران است که به لحاظ برخورداری از موقعیت های خاص جغرافیایی و همسایگی با کشور آذربایجان برای مردم به ویژه تجار و بازرگانان این کشور شناخته شده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان تصریح کرد: گیلان به دلیل دارا بودن بنادر فعال همچون کاسپین، انزلی و آستارا و مرز زمینی و خط ریلی آستارا – آستارا که با مشارکت دو کشور ایران و آذربایجان احداث شده یک شاهراه حیاتی در اقتصاد و تجارت منطقه ای و کشورهای حاشیه دریای خزر است.

رنجکش ضمن تشکر از برگزارکنندگان نمایشگاه و میزبانی مسئولان جمهوری آذربایجان با ابلاغ سلام استاندار گیلان خطاب به شرکت کنندگان یادآور شد: در این نمایشگاه بخشی از توانمندی های اقتصادی و تولیدی گیلان در کنار ظرفیت های سایر نقاط ایران به نمایش گذاشته شده است که می تواند بیانگر ظرفیت های این استان در توسعه تجارت و داد و ستد با تجار کشورهای منطقه باشد.

وی برگزاری نمایشگاه های منطقه ای را فرصتی مناسب برای آشنایی با ظرفیت ها و برقراری ارتباطات در مسیر تبادلات اقتصادی و تجاری دانست و خاطرنشان کرد: محصولات صنعتی، کشاورزی و تکنولوژی های مستقر در گیلان می تواند تامین کننده بخشی از نیازهای بازار های منطقه به ویژه آذربایجان باشد که امیدواریم با برقراری ارتباطات بیشتر اقتصادی و تجاری شاهد تقویت روابط این حوزه باشیم.

جواد جهانگیرزاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان نیز، ضمن تشکر از برگزاری این نمایشگاه و حضور نمایندگان ایران به ویژه استان گیلان، بر ضرورت تقویت روابط تجار و بازرگانان ایرانی با کشورهای همسایه تاکید کرد.

وی گفت باید بتوانیم با حضور در اینگونه نمایشگاه ها زمینه های معرفی بیشتر توانمندی های اقتصادی ایران را در بازارهای هدف فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه ۳۸ شرکت ایرانی، ۱۰ شرکت جمهوری آذربایجان، چهار شرکت از پاکستان و سه شرکت از کشورهای روسیه، گرجستان و اوکراین توانمندی‌های خود را در بخش‌های مختلف صنعت به نمایش گذاشته اند که هشت شرکت از استان گیلان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس