هوای سرد تا پایان هفته آینده در مازندران ماندگار است


هوای سرد تا پایان هفته آینده در مازندران ماندگار است

ساری - ایرنا - طی چند روز اخیر هوای مازندران با کاهش دما همراه بود و بنا به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی این استان این وضعیت هوا و سرما تا پایان هفته آینده ماندگار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دمای هوای مازندران در این روزها به کمتر از ۲۰ درجه سانتی‌گراد رسیده و این تغییرات دمایی به یکباره باعث شد تا مازندرانی ها به سمت روشن کردن بخاری های خود بروند.

البته این کاهش دما همراه با اختلاف با فاصله دمای هوا در طول شب و روز است به طوریکه مردم مازندران شب ها و ابتدای صبح ها هوای سردتری را به نسبت روز احساس می کنند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : دمای هوای استان طی روزهای اخیر کاهش یافته است به طوریکه امروز بلده با سه درجه زیر صفر سردترین نقطه استان است.

مرتضی فرجی افزود: علاوه بر کاهش دمای هوای مازندران طی این روزها، اختلاف دمای هوا بین روز و شب زیاد است و این اختلاف دما در برخی مواقع و نقاط تا حدود ۱۵ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

وی ادامه داد : به طور مثال دمای هوای ساری در شب ها ۸ درجه سانتی گراد می شود و در طول روز به ۲۰ درجه سانتی گراد می رسد.

به گفته این کارشناس هواشناسی مازندران، امروز بیشینه دمای هوای ساری به ۱۹ درجه سانتی گراد می رسد که این وضعیت دمایی تا اواخر هفته آینده ادامه خواهد داشت و کاهش زیاد دمایی را دراین روزها در دیگر نقاط استان شاهد نخواهیم بود.

وی گفت: همچنین هوای استان در این مدت صاف تا قسمتی ابری و در نواحی غربی استان نیمه ابری خواهد بود.

فرجی درباره شرایط دریای خزر در این مدت نیز اعلام کرد : در روزهای آینده ارتفاع موج دریا به نیم متر خواهد رسید که برای فعالیت های دریایی و صیادی مشکل خاصی وجود ندارد.

کمینه و بیشینه دمای هوای ساری، مرکز مازندران برای امروز پنجشنبه ۸ و ۱۹ درجه سانتی گراد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت