تدارک کانون‌های مساجد برای ایام آغاز امامت امام زمان(عج)/ تجدید عهد مسجدی‌ها با ولی‌عصر(عج)


تدارک کانون‌های مساجد برای ایام آغاز امامت امام زمان(عج)/ تجدید عهد مسجدی‌ها با ولی‌عصر(عج)

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اجرای برنامه‌های متنوع همچون تجلیل از خادمان مهدویت، اجرای طرح «مهر بیکران» و بیعت با موعود (عج) به استقبال ایام آغاز ولایت و امامت حضرت مهدی(عج) رفته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، به ‌منظور ترویج و تعمیق فرهنگ مهدوی، بازشناسی و بازخوانی حقوق و تعهداتی که مستضعفان عالم بر عهده‌ دارند کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طول سال برنامه های ویژه با موضوع مهدویت را اجرا می کنند که این برنامه ها در آستانه نهم ربیع الاول پررنگ تر می شود.

به گونه ای که امسال در استان هرمزگان بیش از 100 کانون فرهنگی هنری میزبان جشن های نهم ربیع الاول خواهند بود. برگزاری آیین جشن بیعت با امام زمان(عج) و قرائت زیارت آل یس در شب نهم ربیع‌الاول و همچنین قرائت دعای عهد در روز دهم ربیع‌الاول از جمله برنامه هایی است که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان اجرا می‌شود.

ضمن اینکه همزمان با ماه ربیع الاول کارگاه و نشست‌های مهدوی و جلسات پاسخگویی به شبهات مهدوی برگزار می شود و مسابقات کتاب‌خوانی با هدف شناخت دقیق‌تر مهدویت با تأکید بر دو کتاب «امام مهدی(عج) در قرآن» و «حدیث انتظار» در این ایام در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منتخب هرمزگان برگزار می‌شود.

تجلیل از خادمان مهدویت

کانون های فرهنگی هنری مساجد استان جنوب کرمان نیز به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی(عج) ویژه برنامه هایی را تدارک دیده اند، تجلیل از خادمان فرهنگ مهدویت، برگزاری جشن روز نهم ربیع الاول شامل مولودی خوانی، توزیع اقلام فرهنگی، برگزاری مراسم قرائت دعای ندبه یک روز قبل از نهم ربیع الاول، قرائت دعای عهد در صبحگاه روز نهم ربیع الاول و برگزاری مراسم بیعت با امام زمان( عج) در کانون های فرهنگی هنری از جمله این برنامه ها است.

بنابراین گزارش، برپایی حلقه های معرفتی،همایش، سخنرانی و پرسش و پاسخ مهدوی، تهیه و نصب روزنامه دیواری در تابلوهای مساجد با موضوع مهدویت و یا انتظار از دیگر برنامه های پیش بینی شده در کانون های مساجد جنوب کرمان ویژه ایام آغاز ولایت و امامت امام مهدی(عج) است.

با توجه به اینکه روزنهم ربیع الاول فرصت مناسبی برای پاسخگویی به شبهات نوجوانان و جوانان در موضوع مهدویت است، در همین راستا در استان فارس برنامه های ویژه ای در کانون های فرهنگی هنری مساجد تدارک دیده شده است، که می توان به جشن بیعت با موعود (عج)، کارگاه های مهدویت و نمایشگاه کتاب مهدوی اشاره کرد.

برگزاری مسابقه کتابخوانی مهدوی

مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «قرآن و امام مهدی (عج)» تالیف استاد حجت الاسلام و المسلمین «محسن قرائتی» هم از 16 آبان تا 14 آذر ماه در کانون های مساجد فارس برگزار می شود فایل کتاب در کانال سروش به نشانی sapp.ir/farsmasajed برای استفاده عموم قرار داده شده است.

در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم نیز به مناسبت نهم ربیع الاول برنامه های ویژه ای اجرا می شود، اجرای طرح سراسری «مهر بیکران»، قرائت زیارت آل یاسین در جمعه شب ها و برگزاری مراسم تجدید بیعت با امام زمان (عج) در 9 ربیع الاول در مساجد قم از جمله این برنامه ها است.

برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواران منطقه نیروگاه استان با حضور مسئولان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد این منطقه به منظور تجدید بیعت با امام زمان (عج) و با شعار لبیک یا مهدی (عج) از میدان نبوت تا صحن حضرت جواد الائمه(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز به مناسبت ایام آغاز ولایت و امامت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) در روز 24 آبان ماه برگزار می شود.

ویژه برنامه های ماه ربیع الاول آغاز امامت حضرت مهدی(عج) در مناطق حضور از اهل سنت نیز حال و هوایی سرشار از معنویت و جشن و سرور دارد، به طوری که در استان کرمانشاه به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان، تجلیل از کانون های برتر مساجد اهل سنت، دیدار با اهل سنت، اجرای مولودی خوانی گروه های اهل سنت کانون ها در سطح مساجد، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی تدارک دیده شده است.

برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع امام زمان(عج) و به منظور آشنایی بیش از پیش آنها با منجی عالم بشریت امام مهدی(عج)، برگزاری همایش بزرگ امام عصر(عج) توسط کانون تخصصی مهدویت استان کرمانشاه از دیگر برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) در این استان است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟