تدارک مسجد جمکران برای 9 ربیع‌الاول؛ از عهد جانان تا اجتماع قلب‌ها/شبکه مردمی یاوران مهدی فعال می‌شود


تدارک مسجد جمکران برای 9 ربیع‌الاول؛ از عهد جانان تا اجتماع قلب‌ها/شبکه مردمی یاوران مهدی فعال می‌شود

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی با اعلام برنامه‌های مسجد مقدس جمکران ویژه یوم‌الله 9 ربیع‌الاول، گفت: برگزاری همایش «عهد جانان»، اجتماع «قلب‌ها»، صبح‌گاه مشترک شش هزار یگان نظامی و رونمایی از اپلیکشین «شمیم(شبکه مردمی یاوران مهدی)» از[جمبه این برنامه‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، در آستانه نهم ربیع الاول، سالروز آغاز ولایت و امامت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و به منظور اطلاع از برنامه های مسجد مقدس جمکران ویژه این یوم الله با حجت الاسلام والمسلمین «یاسین حسین آبادی»، معاون فرهنگی این مسجد گفت وگو کرده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

مسجد مقدس جمکران به عنوان میعادگاه منتظران با چه ویژه برنامه هایی به استقبال از یوم الله نهم ربیع الاول می رود؟

برنامه های میعادگاه منتظران ویژه نهم ربیع الاول از شب و روز شهادت اباالمهدی(عج)، امام حسن عسکری(ع) آغاز می شود.

در شب شهادت پدر امام زمان(عج) سه شنبه، 14 آبان مراسم عزاداری با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان و مرثیه سرایی حاج سعید حدادیان برگزار می شود.

همچنین، در این شب کاروان های مسجد مقدس جمکران به منظور عرض تسلیت به ساحت مقدس قطب عالم امکان، در مسجد حضور می یابند.

تجلیل از 10 تا 15 نفر از موکب داران فعال مهدوی در ایام پیاده روی اربعین حسینی نیز از برنامه های این شب است. مبارزه با انحرافات، روشنگری، تعظیم شعائر مهدوی، متوجه کردن قلوب زائران به امام زمان(عج) و معرفت بخشی از محورهایی است که به تناسب آنها از این موکب داران تقدیر به عمل می آید.

برای روز و شام شهادت امام عسکری(ع) که مقارن با شب نهم ربیع الاول است نیز چه تدارکی دیده اید؟

چهارشنبه شب، 15 آبان همایش «عهدجانان» با حضور طلاب حوزه های علمیه در شبستان کربلای مسجد و نیز جشنی عمومی ویژه زائران در مسجد امام علی(ع) با حضور مداحان و شاعران اهل بیت(ع) برگزار می شود.

برای یوم الله نهم ربیع الاول با چه برنامه هایی به استقبال و بزرگداشت می روید؟

پنجشنبه، 16 آبان مقارن با نهم ربیع الاول صبحگاه مشترک ویژه یگان های نظامی با حضور شش هزار نفر و به نیابت از شش هزار شهید استان قم همراه با سخنرانی سردار سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برگزار می شود.

در ادامه عصر پنجشنبه، نهم ربیع الاول «اجتماع مردمی قلب ها» با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی و مداحی حاج عباس حیدرزاده و نیز شعرخوانی و اجرای گروه های سرود برپا می شود.

اجتماع قلب ها با چه محور و اهدافی برپا می شود؟

مسجد مقدس جمکران بر اساس مهندسی پیام فرهنگی برنامه های سال را طراحی و اجرا می کند، با توجه به تاکید ائمه معصوم(ع) مبنی بر اینکه فایده در اجتماع قلب های شما است نه کثرت تعدادتان و نیز فرموده امام زمان(عج) در توقیع به شیخ مفید که از راه های لقاء به خود را اجتماع قلوب و وفای به عهد معرفی کرده اند، در سال جاری اجتماع قلب ها و همدلی برای انس با امام زمان(عج) در همه برنامه ها لحاظ شده است.

چنان که برای همدلی والدین و فرزندان بازی های خانوادگی را طراحی کرده ایم، در حوزه نوجوان و جوان مسابقه «دوست خوب من» طراحی شده است، در برنامه های بزرگسالان و زوج های جوان شعار «رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» را محور قرار دادیم تا اجتماع قلب ها محقق شود.

در فضای مجازی نیز پویش «# نذر همدلی، برای آمدنت همدل باشیم» را راه اندازی کرده ایم تا هر کس به هر طریقی که می تواند با دیگران در زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) همدل و همراه شود و بداند از راهبردهای اساسی برای تعجیل در امر فرج، این است که علاوه بر دوست داشتن امام زمان(عج)، دوستان ایشان را هم باید دوست بداریم.

در ادامه برنامه های 9 ربیع الاول میعادگاه منتظران با چه ویژه برنامه هایی پذیرای منتظران و مهدی باوران است؟

پنجشنبه شب، 16 آبان و در شام 9 ربیع مراسم دعای پرفیض کمیل با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی و قرائت دعا توسط غلامرضازاده همراه با پخش از شبکه قرآن و معارف سیما، برگزار می شود.

جمعه، 17 آبان ماه نیز مراسم «ندبه انتظار» با سخنرانی حجت الاسلام سیدمهدی میرباقری و قرائت دعا با نوای سیدمحسن میرداماد برگزار می شود.

برای جمعه پس از 9 ربیع چه ویژه برنامه هایی را تدارک دیده اید؟

ظهر روز جمعه، 17 آبان خادمان مسجد مهمان نماز جمعه تهران می شوند و حضور نمادین با پرچم مسجد در این آیین عبادی سیاسی دارند.

در همین روز کارگاه «سلامت و آرامش در خانواده» با حضور حجج اسلام تراشیون، آقاتهرانی و هادی برگزار می شود.

ویژه برنامه زیارت آل یاسین پایان در عصر جمعه بخش ویژه برنامه های یوم الله نهم ربیع الاول در مسجد مقدس جمکران است.

در حوزه طرح ها و رونمایی ها مسجد مقدس جمکران برای یوم الله 9 ربیع الاول مجری و میزبان چه طرح هایی است؟

رونمایی از اپلیکشین «شمیم(شبکه مردمی یاوران مهدی)» که با هدف ایجاد تعامل میان مسجد و مهدوی باوران طراحی و تولید شده است و بعد از رونمایی شیوه دانلود آن اعلام می شود، هم برای این ایام پیش بینی شده است.

این اپلیکشین امکان بهره مندی عموم علاقمندان از برنامه های میعادگاه منتظران را فراهم می کند.

آغاز جشنواره «آوا و نغمه های مهدوی» در حوزه دانش آموزی، برگزاری مسابقه «دوست خوب من» و افتتاحیه جشنواره دانشجویی با محور هنری ادبی و در بخش های عکس، دل نوشته و ... با همکاری جهاد دانشگاهی که اختتامیه آن در نیمه شعبان برگزار می شود نیز در این ایام انجام می شود.

رونمایی از کتاب «دعای جمکران»، رونمایی از پوستر نهم ربیع الاول و اجرای طرح «رحمت الواسعه» و حضور خادمان مسجد در بیمارستان ها و دیگر استان ها و ... نیز از دیگر تدارکات یوم الله 9 ربیع است.

در بخش هنری و نمایشگاهی نیز تدارکی دیده اید؟

بله؛ نمایشگاه های عکس «جمکران، وعده گاه منتظران» در تهران حوزه هنری و عکس «قاب فیروزه ای» در نگارخانه فرهنگ شهر مقدس قم نیز ویژه این ایام برپا می شوند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان