حادثه‌ای تلخ‌تر از سقیفه در تاریخ بشریت رخ نداده است/ در آخرالزمان مسئولیت خطیری داریم


حادثه‌ای تلخ‌تر از سقیفه در تاریخ بشریت رخ نداده است/ در آخرالزمان مسئولیت خطیری داریم

حجت‌الاسلام مجدهاشمی با بیان‌اینکه حادثه‌ای تلخ‌تر از غصب ولایت امیرالمومنین(ع) در تاریخ بشریت رخ نداده است، گفت: نباید فقط منتظر باشیم که امام زمان(عج) بیایند و همه چیز را درست کنند مسئولیت خطیری در آخرالزمان بر عهده همه ما است.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدجلال مجدهاشمی» در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در سوره مبارکه عصر به زمان قسم یاد می‌کند تا اهمیت آن را بیان کند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زمان در سرنوشت انسان بسیار موثر است، ابراز کرد: پیامبر(ص) فرمودند: ما باید ایام را بشناسیم؛ برخی زمان‌ها همچون شب قدر اهمیت بسیار بیشتری دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با بیان اینکه درباره زمان باید حساس باشیم زیرا عمر انسان بزرگترین سرمایه او است که اگر از دست برود جبران ناپذیر است، اظهار کرد: نیست برای انسان مگر بر اثر تلاش و کوششی که در زمان دارد.

این استاد حوزه علمیه درباره علت برطرف نشدن مشکلات، اضافه کرد: باید ظاهر اعمال ما باطن داشته باشد کمبود از اهل‌بیت(ع) نیست مشکل از ما است که از آنها درست بهره نگرفتیم، باید تجدیدنظر کنیم و از محافل و مجالس اهل‌بیت(ع) بیشتر استفاده کنیم دریای خروشان امامت و ولایت کمبود ندارند ما از آنها به اندازه کافی بهره نمی‌بریم.

وی با بیان اینکه در ماه ربیع‌الاول حوادث مهمی اتفاق افتاده است اما درباره آنچه بسیار مهم است کمتر صحبت می‌شود، تصریح کرد: اول ماه ربیع شب هجرت پیامبر(ص) است که مسائل زیادی دارد که باید درباره آن صحبت شود. هجرت پیامبر(ص) بسیار اهمیت دارد و حرکتی حساب شده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی افزود: همچنین پس از رحلت پیامبر(ص) بالاترین و سخت‌ترین مصیبت در کل جهان هستی اتفاق افتاد و آن غصب مقام امامت و ولایت بود.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: امیرمومنان امام علی(ع) مشغول کفن و دفن پیامبر(ص) بودند و غاصبان سقیفه دنبال جلسه و شورا برای گرفتن بیعت!

وی ادامه داد: طبق فرمایش امیرمومنان امام علی(ع) شیطان در جریان سقیفه نقش اساسی داشت، یکی از جاهایی که شیطان در قالب انسان ظاهر شده دست برده و با مرکز کفر، الحاد و نفاق بیعت کرده در جریان سقیفه است. در همین ایام امیرمومنان امام علی(ع) را کشان کشان به مسجد بردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با استناد به فرمایشی از حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه، تاکید کرد: پیش از این و پس از آن حادثه‌ای تلخ تر از غصب امامت و خلافت امیرمومنان امام علی(ع) رخ نداده است.

این استاد حوزه علمیه افزود: امروز جریان داعش ادامه سقیفه است که بشریت را از حرکت به سوی کمال متوقف می‌کند.

وی با بیان اینکه نباید فقط منتظر باشیم که امام زمان(عج) بیایند و همه چیز را درست کنند بلکه مسئولیت خطیری در آخرالزمان به بر عهده همه ما است، خاطرنشان کرد: در زمان غیبت، انقلاب مهمترین عامل برای آماده کردن زمینه ظهور امام زمان(عج) بود، امروز راهپیمایی اربعین از آثار انقلاب و از عوامل آماده‌سازی ظهور است بنابراین نباید ابهت و عظمت انقلاب را فراموش کنیم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022