استقبال گرم مردم از برنده جایزه گنکور 2019 در دو روز


استقبال گرم مردم از برنده جایزه گنکور 2019 در دو روز

مهر نوشت: در حالی که دو روز پیش اعضای داوری جایزه گنکور 2019 از ژان-پل دوبوآ به عنوان صدو هفدهمین برنده این جایزه نام بردند، کتاب او، روز بعد به چاپ دوم رسید. ناشر «همه مردمانی که به دنیا می‌آیند به یک روش زندگی نمی‌کنند»، اعلام کرد به دلیل استقبال گرم مخاطبان، انتشار چاپ‌های تازه این کتاب را هم تدارک دیده است.

در حالی که رقابت گنکور امسال کارش را در اوایل ماه سپتامبر (شهریور) با معرفی ۱۵ رمان به عنوان نامزدهای اولیه شروع کرد، دو روز پیش هیات داوران از میان نامزدهای نهایی به «همه مردمانی که به دنیا می‌آیند به یک روش زندگی نمی‌کنند» نوشته ژان-پل دوبوآ به عنوان برنده ۲۰۱۹ رای دادند.

کتاب این نویسنده که از او به عنوان جان ایروینگ فرانسوی یاد می‌شود، یک روز پس از اهدای جایزه گنکور به چاپ دوم رسید.

ناشر این کتاب اعلام کرد به جز ١٢٠ هزار نسخه اولیه، در حال چاپ ٢٠٠ هزار نسخه دیگر شده است.

این نویسنده در رقابتی سخت و در دور دوم رای‌گیری موفق شد تا بر املی نوتومب دیگر فینالیست امسال فایق آید. در دور اول او شش رای را در برابر چهار رای املی نوتومب در اختیار داشت و در رای دوم رای گیری به نفع او تمام شد.

جایزه گنکور برای رمانی درباره زندانی‌ که مکالمه‌ای خیالی با چهره مرگ دارد به او اهدا شد.

این نویسنده ۶۹ ساله پس از آن که نام او به عنوان برنده اعلام شد گفت: «هر چیزی می‌تواند در زندگی رخ دهد. فردا یک فردای دیگر است، همانطور که امروز بود. از این که مورد محبت شما قرار گرفته‌ام واقعا متشکرم، اما بیش از آن برای این خوشحالم که همچنان سر پا هستم. واقعا جای تقدیر دارد، اما گمان نمی‌کنم این برد، خیلی زندگی‌ام را تغییر دهد.»

او با کتاب «زندگی فرانسوی» در سال ۲۰۰۴ موفق به کسب جایزه معتبر فمینا شد و این کتاب سه سال بعد به زبان انگلیسی هم ترجمه شد.

۵۷۲۴۳

کد خبر 1318279

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد