400 میلیارد برای زیرساخت های روستایی ایلام هزینه می شود


400 میلیارد برای زیرساخت های روستایی ایلام هزینه می شود

ایلام- ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام گفت: امسال 400 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی برای زیرساخت های روستایی استان هزینه می شود.

حبیب اله محبی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید معاون عمرانی استاندار ایلام از روستای بیشه دراز در بخش مرکزی دهلران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار از محل اعتبارهای ملی برای بازسازی و نوسازی زیرساخت های روستایی در معرض حادثه استان هزینه می شود.

وی با اشاره به برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار در مراحل اولیه، اظهار کرد: با استفاده از ماشین آلات بنیاد مسکن دایت های حفاظتی در روستاهای در معرض حادثه و روستاهای خسارت دیده در دست اقدام است و سایر روستاها نیز در مراحل پایانی انتخاب پیمانکار هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام گفت: امسال همچنین ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار استانی برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی در روستاهای استان هزینه می شود.

محبی از تهیه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار خبر داد و افزود: تهیه طرح هادی برای ۷۰ روستای زیر ۲۰ خانوار استان با حمایت استاندار و معاونت عمرانی استاندار ایلام در حال انجام است که در کشور کم نظیر است.

معاون عمرانی استاندار ایلام به همراه مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام از روند ساخت و سازهای منازل مسکونی و مسیر ورودی روستای بیشه دراز و مشکلات کانال کشی و جدول کشی این روستا بازید کردند.

معاون استاندار ایلام در این بازید با اشاره به دستور استاندار برای بازدید از روند ساخت و سازها و مشکلات این روستا گفت: مشکلات این روستا در دو بخش زیرساختی و ساخت و ساز منازل مسکونی بررسی و پیگیری می شود.

احمد کرمی افزود: در بخش ساخت و سازها اقدامات خوبی انجام شده است که بخشی از کار نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد.

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی روستا اظهار کرد: بخشی از مشکلات زیرساختی روستا حل شده و بخشی بدلیل توپوگرافی روستا نیازمند پیگیری و تکمیل شدن است که در این بازدید تصمیمات لازم منظور خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار ایلام از دسته بندی مشکلات این روستا خبر داد و افزود: بخشی از مشکلات در سطح استان قابل حل است و برخی نیازمند پیگیری از مرکز هستند که در جهت رفع مشکلات مردم حتما پیگیری خواهند شد.

بازدید از بوستان ورودی روستای بیشه دراز و پل ارتباطی امامزاده ابراهیم قتال (ع) از دیگر برنامه های سفر معاون استاندار و مدیر کل بنیاد مسکن استان ایلام به شهرستان مرزی دهلران بود.

شهرستان گرمسیری دهلران با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۲۲۰ کیلومتری مرکز استان ایلام قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی