کمیسیون حقوق بشر: قضایای آزار اذیت جنسی زنان در ارگان های دولتی مورد بررسی قرار می گیرد


کمیسیون حقوق بشر: قضایای آزار اذیت جنسی زنان در ارگان های دولتی مورد بررسی قرار می گیرد

تصویر آرشیف کمیسیون مستقل حقوق بشر اعلام کرده که بررسی های این کمیسیون در مورد آزار و اذیت جنسی زنان در ادارات دولتی به ویژه ارگ ریاست جمهوری را تکمیل کرده و به زودی به لوی سارنوالی تحویل خواهد داد. شبنم صالحی یک تن کمیشنران کمیسیون حقوق بشر روز (چهارشنبه 15 عقرب) به رسانه ها گفت که دبیر خانه ویژه‌ای که در سه ماه گذشته از سوی ارگ ریاست...

کمیسیون حقوق بشر: قضایای آزار اذیت جنسی زنان در ارگان های دولتی مورد بررسی قرار می گیردتصویر آرشیف

کمیسیون مستقل حقوق بشر اعلام کرده که بررسی های این کمیسیون در مورد آزار و اذیت جنسی زنان در ادارات دولتی به ویژه ارگ ریاست جمهوری را تکمیل کرده و به زودی به لوی سارنوالی تحویل خواهد داد.

شبنم صالحی یک تن کمیشنران کمیسیون حقوق بشر روز (چهارشنبه ۱۵ عقرب) به رسانه ها گفت که دبیر خانه ویژه‌ای که در سه ماه گذشته از سوی ارگ ریاست جمهوری در چوکات کمیسیون مستقل حقوق بشر در رابطه به رسیدگی به آزار و اذیت جنسی زنان ایجاد شده بود، هشت مورد از شکایات را مستند و کارش را نهایی کرده است.

خانم صالحی افزود که گزارش و قضایای مستند شده به تاریخ (۲۰ عقرب ) به لوی‌سارنوالی فرستاده خواهد شد. وی افزود که تا اکنون سه قضیه به گونه کامل از سوی کمیسیون حقوق بشر بررسی شده و عاملان آن نیز تبدیل و یا از وظیفه سبک دوش شده اند.

خانم طالحی همچنان گفت که تمام هشت مورد به انواع آزار و اذیت جنسی زنان ارتباط داشته که در سطوح مختلف دولت رخ‌ داده است.

بعد از نشر گزارش‌هایی درباره آزار و اذیت جنسی زنان در ارگان های دولتی و حتی ارگ ریاست جمهوری افغانستان، رئیس جمهور غنی دبیر خانه ویژه را برای بررسی چگونگی آزار و اذیت جنسی زنان در ارگان های دولتی به تاریخ (۵ اسد) سال روان در چوکات کمیسیون مستقل حقوق بشر ایجاد کرد.

این دبیر خانه برای سه ماه یعنی تا تاریخ (۵ عقرب) فرصت داشت تا این موارد را بررسی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس