تنها 20 آسانسور مراکز درمانی تائیدیه استاندارد دارند


تنها 20 آسانسور مراکز درمانی تائیدیه استاندارد دارند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت: از 44 آسانسور شناسایی شده در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان، تنها 20 مورد آنها موفق به اخذ تائیدیه استاندارد شده‌اند.

روابط عمومی اداره کل استاندارد کرمانشاه روز چهارشنبه به نقل از محمودرضا نیازی اعلام کرد: طرح نظارت بر آسانسورهای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تشدید خواهد شد چرا که فقط حدود نیمی از آسانسورهای این بخش تاکنون تاییدیه ایمنی گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه آسانسورهای برقی، کششی مشمول مقررات استاندارد اجباری است، افزود: از همین رو به منظور ارتقای سطح سلامت و ایمنی شهروندان این اداره کل برای مرتبه دوم اقدام به بازرسی از تمامی آسانسورهای منصوبه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان به صورت رایگان خواهد کرد.

نیازی با اعلام اینکه در این طرح ۴۴ دستگاه آسانسور شناسایی شده بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان کرمانشاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، یادآور شد: در تلاشیم نسبت به استانداردسازی این آسانسورها اقدام کنیم تا از حوادث ناگوار جلوگیری شود.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تاییدیه‌های ایمنی آسانسور دارای اعتبار یکساله بوده و باید پس از پایان اعتبار دوباره مورد بازرسی ادواری قرار گیرد، تاکید کرد: عدم انطباق آسانسورها با مقررات استاندارد به مدیران مراکز درمانی گزارش خواهد شد و آنها نیز مکلف به رفع نواقص و استانداردسازی آسانسورها هستند، در غیراینصورت با بروز هرگونه حوادث، مسئولیت پاسخگویی بر عهده مدیران مراکز مربوطه خواهد بود.

نیازی گفت: مالکین و بهره برداران آسانسورها به منظور اطمینان از تایید اصالت گواهینامه ایمنی آسانسور می‌توانند نسبت به ارسال شناسه‌ ملی درج شده در داخل کابین به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین شهروندان هرگونه شکایت را از طریق سامانه گویای ۱۵۱۷ در طول شبانه روز و یا شماره تلفن کشوری ۴۵۱۷ به اطلاع اداره استاندارد برسانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403