فعالیت 1500 مرکز نیکوکاری در جوار مساجد/ کمک 14 میلیارد تومانی مسجدی‌ها به سیل‌زدگان


فعالیت 1500 مرکز نیکوکاری در جوار مساجد/ کمک 14 میلیارد تومانی مسجدی‌ها به سیل‌زدگان

ولیئی با اشاره‌به فعالیت 1500 مرکز نیکوکاری در جوار مساجد، گفت: تهیه جهیزیه، ارائه خدمات درمانی و اشتغال‌زایی برای نیازمندان از محورهای فعالیت این مراکز است. همچنین اهالی مساجد تهران 14 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی برای سیل‌زدگان جمع‌آوری کردند.

«محسن ولیئی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت 1500 مرکز نیکوکاری در جوار مساجد، اظهار کرد: وظیفه این مراکز نیکوکاری رسیدگی به نیازمندان همجوار مسجد است، به عنوان مثال مراکز نیکوکاری در تعاملی که با کمیته امداد امام خمینی(ره) دارند، اقدام به شناسایی خیرین، متمکنین و نیز نیازمندان هر محله می کنند، تا با اتصال خیرین به محرومین گره ای از مشکلات نیازمندان محلات بگشایند.

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: سال گذشته مرکز رسیدگی به امور مساجد با کمیته امداد امام خمینی(ره) تفاهم نامه ای را با عنوان «هر مسجد، یک جهیزیه» به امضاء رساند که بر اساس آن به نیازمندان در شرف ازدواج در تهیه جهیزیه کمک هایی ارائه می شد، همچنین، مراکز نیکوکاری در ایجاد اشتغال برای جوانان و هزینه درمان بیماران کمک هایی را ارائه کردند.

ولیئی تصریح کرد: علاوه بر آن مراکز نیکوکاری مساجد نیازهایی را که توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) در محلات قابل نیست، پیگیری و برطرف می کنند.

وی ادامه داد: امسال نیز پیش بینی می کنیم که این مراکز با تدابیر ائمه جماعات و هیئات امناء در محورهای یادشده به نیازمندان کمک کنند تا از این طریق به بخشی از معضلات و آسیب های اجتماعی و تقاضاهای محرومان در محلات رسیدگی و برای رفع آنها اقدام شود.

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد همچنین از جمع آوری بیش از 14 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی مردمی از سوی مساجد برای سیل زدگان خبرداد و گفت: این کمک ها از سوی مساجد پنج ناحیه مرکز رسیدگی به امور مساجد که شامل 9 منطقه شهرداری تهران می شود، جمع آوری شده است.

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه جمع آوری کمک برای سیل زدگان استان های شمالی و غرب کشور توسط اهالی مساجد همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در پی این کمک ها و با همکاری سپاه پاسداران استان خوزستان در منطقه عین دو اهواز، 100 واحد مسکونی و مدرسه ساخته و بازسازی شده است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار