افزایش مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در ویرجینیا


افزایش مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در ویرجینیا

پایگاه آر.وی.‌ای در گزارشی به موضوع مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در ایالت ویرجینیای آمریکا پرداخته که بر اساس داده‌های منتشر شده در سال 2019 این میزان از تلفات در این ایالت رکورد زده است.

به گزارش مشرق، داده‌های منتشر شده اداره ارزشیابی پزشکی ویرجینیا نشان می‌دهد که مرگ و میر ناشی از مصرف داروی اعتیاد آور متامفتامین، فنتانیل و مواد مخدر هروئین در ماه‌های ژانویه و ژوئن به شدت افزایش داشته است.
برررسی داده‌های بدست آمده حاکی از آن است که مرگ و میر ناشی از سوء مصرف دارو و مواد مخدر در سال ۲۰۱۹ به ۱۵۵۰ نفر در ایالت ویرجینیا رسیده که در مقایسه با داده‌های سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه آر.وی.‌ای، مسکن فنتانیل که ۸۰ برابر قوی‌تر از مورفین است حتی کُشنده‌تر از مواد مخدر هروئین و کوکائین به شمار می‌آید و بیشتر با داروهای خیابانی ترکیب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مرگ ۷ درصد از کودکان زیر ۴ سال بر اثر مصرف مواد مخدر


این اداره در آخرین گزارش ۳ ماه خود گفته است، در اواخر سال ۲۰۱۳ و اوایل ۲۰۱۴ برخی از مواد مخدر هروئین که در خیابان‌های این ایالت به فروش می‌رسید در واقع داروی فنتانیل بوده است.

آمارها نشان می‌دهند که تقریباً ۵۵ درصد از تمامی مرگ‌های ناشی از اوردوز دارو یا ماده مخدر فنتانیل عامل آن بوده‎اند.

در نیمه اول سال ۲۰۱۹ مناطق فرفکس و ریچموند بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از مصرف دارو در این ایالت را به ثبت رسانده است. ۴۹ درصد از آمار تلفات بر اثر مصرف ماده مخدر هیروئین و فنتانیل رخ داده است.

پلیس منطقه ریچموند می‌گوید، در سال ۲۰۱۵ مطالعات نشان داد که مرگ و میر ناشی از مواد مخدر به دلیل ترکیب فنتانیل با مواد مخدر کوکائین و هروئین افزایش داشته است.

مقام‎های محلی می‌گویند یکی از اصلی‌ترین راه‌های ورود ماده مخدر فنتانیل به آمریکا از طریق فروشندگان خیابانی است که آن‌ها را در شبکه‌های اینترنتی تهیه کرده و از طریق نامه به دست مصرف کنندگان می‌رسانند.

در سال ۲۰۱۲، ۵۰ مورد مرگ ناشی از اودوز در ویرجینیا به ثبت رسید که ماده مخدر فنتانیل در این مرگ‌ها نقش داشته‎اند. این آمار در سال ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و در سال گذشته به ترتیب به ۶۲۴، ۷۷۰ و ۸۱۳ نفر رسید.

داده‎ها نشان می‌دهند از یکم ماه ژانویه تا ۳۰ ماه ژوئن ۴۴۱ نفر در ایالت ویرجینیا بر اثر سوء مصرف ماده مخدر فنتانیل جان خود را از دست دادند. این در حالی است که در نیمه نخست سال گذشته ۳۷۱ مرگ و میر به ثبت رسید.

پیش بینی می‌شود مرگ و میر ناشی از هروئین که در سال گذشته ۵۵۶ مورد بوده در سال جاری به ۵۸۵ مورد افزایش یافته است. به طور کلی شمار مرگ و میر ناشی از اوردوز ایالت ویرجینا از ۷۹۹ مورد در سال ۲۰۱۲ به بیشترین میزان یعنی ۱۵۳۶ مورد در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

منبع: میزان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی