چتر انقلاب باید برای همه باز باشد


چتر انقلاب باید برای همه باز باشد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: چتر انقلاب را باید برای همه باز نگه داشت در برگزاری کنگره ها و همایش‌ها به خصوص در ارتباط با شهیدان باید به این موضوع دقت کنیم.

علیرضا رزم حسینی روز سه‌شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی برای دومین کنگره ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی افزود: در دوران دفاع مقدس و در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی افرادی از اقلیت‌های دینی نیز به شهادت رسیدند که در برگزاری کنگره شهدا نباید از آن‌ها غفلت کنیم.
وی با بیان اینکه برگزاری کنگره شهدا نقش مهمی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دارد اظهار داشت: از همکاری تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و نقش آفرینی آنها در برگزاری این کنگره استقبال می‌کنیم.
وی گفت: خراسان رضوی از پیشتازان حضور در دوران دفاع مقدس است و کنگره ای که برگزار خواهد شد باید در شأن و جایگاه این استان باشد.
رزم حسینی توجه به طراحی و ساخت نمادها و المان های جذاب برای شهدا را ضروری دانست و افزود: نمادها و المان‌های شهدا باید به گونه‌ای ساخته شود که سال‌های سال ماندگار باشد.
وی اظهار داشت: بسیاری از شهرهای بزرگ کشورهای مختلف مکان‌هایی را برای شهدای خود اختصاص داده‌اند که مسئولان خارجی را برای ادای احترام به شهدای خود به آنجا می برند ما نیز در این شهر چنین جاهایی را نیاز داریم تا مقامات خارجی که به این شهر سفر می‌کنند به عنوان سمبل تجلیل از شهدای عالی مقام در آنجا حضور یابند.
فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی هم گفت: کنگره ملی بزرگداشت ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی با موضوع شهدای انقلاب، مسجد گوهرشاد، جبهه مقاومت، وحدت و امنیت، دفاع مقدس، حرم، حج و منا و شهدای خدمت ۲ سال دیگر برگزار می‌شود.
سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری افزود: نهادینه سازی و ترویج سبک زندگی شهدا و مفاهیم جهاد، ایثار و شهادت در جامعه، مردمی سازی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، معرفی قهرمانان حقیقی استان برای نسل جوان و نوجوان در گام دوم انقلاب اسلامی و نهادینه سازی روش و سبک مدیریتی فرماندهان شهید در میان مسئولان از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم گفت: نخستین کنگره ملی بزرگداشت ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی در سال ۸۸ برگزار شد و دومین کنگره نیز در مهر ماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.
سردار حسینعلی یوسف علیزاده با بیان اینکه کنگره های ملی شهدا هر ۱۰ سال یکبار برگزار می‌شود افزود: به دلیل اینکه زمینه لازم برای برگزاری کنگره فراهم نبود دومین کنگره را با تاخیر برگزار خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: برای برگزاری این کنگره ۱۹ کمیته مختلف در نظر گرفته شده که امکان کاهش یا افزایش این کمیته‌ها وجود دارد.
وی گفت: کمیته های فرهنگی و هنری، طلاب، رسانه و فضای مجازی، امنیت و حفاظت، اصناف، اقشار و تشکل‌های مردمی، دانشگاهیان، ادبیات و نشر دفاع مقدس، دانش آموزان، فرهنگیان و بانوان از جمله کمیته های در نظر گرفته شده در این ارتباط است.

خراسان رضوی ۱۷هزار و ۲۲۶ شهید، ۴۹ هزار و ۲۸۶ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی