عودت لایحه سند جامع رفاه اجتماعی تهران به کمیسیون فرهنگی شورا


عودت لایحه سند جامع رفاه اجتماعی تهران به کمیسیون فرهنگی شورا

تهران- ایرنا- لایحه سندجامع رفاه اجتماعی شهر تهران روز سه شنبه در دستورکار شورای شهر قرار گرفت و این لایحه به دلیل نیاز به بررسی بیشتر به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا بازگردانده شد.

حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح لایحه سندجامع رفاه اجتماعی پایتخت در صحن شورا گفت: این لایحه در سال ۹۴ تدوین و در دستور کار شهرداری قرار گرفت اما متاسفانه تغییرات مکرر در معاونت فرهنگی و اجتماعی اجازه نداد که در زمان مقرر این سند به شورای شهر تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه این سند در دوره‌ مدیریت سابق معاونت فرهنگی و اجتماعی یک بار برای بررسی به کمیسیون فرهنگی داده شد تاکید کرد: به دلیل ایرادات اساسی آن غیر قابل اصلاح تشخیص و به شهرداری بازگردانده شد.

نظری تصریح کرد: اکنون سند جامع رفاه اجتماعی در شورای شهر بررسی شده اما این سند براساس برنامه‌ی دوم توسعه نگارش شده در حالی که سند سوم توسعه به مدیریت شهری ابلاغ شده است.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: طرحی دیگر در کمیته اجتماعی شورا در حال بررسی است که می‌تواند جایگزین این سند شده و پیشنهاد می‌شود این لایحه رد شود.
پس از نظری نوبت معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران شد تا نظرات خود را بیان کند.

محمدرضا جوادی یگانه در این خصوص گفت: ای کاش از ما هم درخواست می‌شد که در جریان تدوین این لایحه حضور داشته باشیم تا نقطه نظراتمان را بیان کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در حوزه آسیب‌های اجتماعی از موفق‌ترین سازمان ها است و رتبه نخست در ساماندهی آسیب های اجتماعی در پایتخت را دارد.

جوادی یگانه همچنین در واکنش به نظر کمیسیون فرهنگی شورا که معتقد است سندجامع رفاه اجتماعی بر اساس برنامه دوم نوشته شده نیز گفت: مگر چقدر رویکرد برنامه سوم با برنامه دوم در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی تغییر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به گرمخانه‌ها، بکارگیری سازمان های مردم نهاد و... در بحث آسیب‌های اجتماعی رویکرد اصلی شهرداری است و درخواست می‌کنم که این لایحه اصلاح شود نه اینکه به طور کل رد شود.

در نهایت مرتضی الویری پیشنهاد داد: این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه برگردانده شود و اعضای شورای شهر تهران با آن موافقت کردند.

همچنین در جلسه امروز شورای شهر تهران لایحه نحوه ارائه خدمات به سالمندان در قالب شهر دوستدار سالمند در شورا بررسی شد و اعضا به نظر کمیسیون فرهنگی مبنی بر بازگشت این لایحه به شهرداری موافقت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی