آغاز ساماندهی رانندگی با موتورسیکلت در تهران


آغاز ساماندهی رانندگی با موتورسیکلت در تهران

رئیس پلیس پایتخت از اغاز ساماندهی رانندگی با موتورسیکلت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار رحیمی گفت: این طرح برخوردی نیست و موضوع ساماندهی را مدنظر خود قرار دادیم، قشر موتور سوار برای ما قابل احترام هستند، چرا که به وسیله موتور کار و امور خود را سپری می‌کنند.
سردار رحیمی بیان کرد: موضوع مورد نظر ما بحث رعایت نشدن قوانین توسط موتورسواران است، موتور سوار تردد در عابر پیاده را برای خود عادی می‌داند؛ استفاده از خط ویژه را امر عادی تصور می‌کند، لذا برای برخورد با متخلفان این حوزه در حال عمل هستیم.
وی خاطرنشان کرد: رعایت قوانین را از موتور سواران توقع داریم، لذا استفاده از کلاه ایمنی و توقف پشت خط عابر پیاده باید رعایت شود.
سردار کرمی،فرمانده یگان‌های ویژه ناجا
آمادگی بالای یگان ویژه پشتوانه محکمی برای اقتدار ایران
فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفت: آمادگی بالای نیرو‌های یگان ویژه پشتوانه محکم و استوار در راستای اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
سردار "حسن کرمی" در آیین تودیع و معارفه معاون اطلاعات و عملیات یگان‌های ویژه ناجا، جایگاه و موقعیت یگان ویژه را فوق العاده ارزشمند برشمرد و اظهار کرد: توفیق برای خدمت، یک میدان امتحان است که زمان و مکان محدودی دارد و نظامی که امروز یگان‌های ویژه ناجا حافظ و نگهبان آن است، بهای خون هزاران انسان بزرگی است که به دست ما رسیده و پاسداری از ارزش‌ها و تربیت نسل جوان نیز بزرگترین وظیفه امروز ماست.
سردار کرمی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی از همان آغاز نه تنها خوشایند قدرت‌های استعمارگر و استکبار جهانخوار نبود، بلکه به جهت از دست دادن منافع مادی و به چالش کشیده شدن مدیریت جهانی‌شان، آنان از انقلاب اسلامی نفرت دشتند و برای خاموش کردن این بارقه الهی که پرتو نورش بر جهانیان تابیده است و محرومان و مستضعفان را از خواب سنگین غفلت بیدار کرد، صد‌ها توطئه و دسیسه پدید آوردند که تا به امروز هر بار به فضل الهی ناکام ماندند.
فرمانده یگان‌های ویژه ناجا با اشاره به ولایت محوری کارکنان یگان ویژه گفت: یکی از یگان‌های نظامی انتظامی که در سطح بالا و در عرصه نظم و امنیت در کشور ایفای نقش می‌کند، یگان ویژه ناجاست که به حق همیشه آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را داشته و در تمامی صحنه‌ها یار و یاور رهبری و نظام بوده و از زمان جنگ تحمیلی در قالب لشکر ۲۸ روح الله تا به امروز به عنوان یگان ویژه ناجا همواره افتخارآفرین بوده است.
سردار کرمی خاطرنشان کرد: آمادگی بالای نیرو‌های یگان ویژه پشتوانه محکم و استوار در جهت اقتدار جمهوری اسلامی ایران است که موید این مهم، حضور با صلابت و مقتدارنه یگان ویژه در ماموریت‌هایی همچون فتنه سال ۸۸ و ۹۶ است که تمامی نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان و مخالفان نظام را نقش برآب کرد.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه یگان ویژه، یگان راهبردی برای امنیت نظام در شرایط خاص است، افزود: بحمدالله امروز شاهد پیشرفت و توسعه چشمگیر و جهش دار همراه با آمادگی رزمی مطلوب در مجموعه نیرو‌های مسلح هستیم، کشور‌هایی که با یگان ویژه ارتباط دارند، همواره به دنبال الگوگیری از تجهیزات، ظرفیت‌ها و فرا گیری آموزش‌ها هستند.
فرمانده یگان‌های ویژه ناجا تصریح کرد: یگان ویژه به عنوان نهادی انقلابی، اجتماعی و مقتدر، با رفتاری حرفه‌ای و تخصصی مبتنی بر ارزش‌های دینی و قرآنی، مسیر تعالی رفتار و منش خود را طی کرده و با آمادگی کامل همچون گذشته برای خدمت رسانی به مردم، پا در رکاب است و وجود یگان ویژه لازمه و حیاتی برای کشور است.
سردار کرمی؛ ولایت مداری را وجه تمایز یگان ویژه و مدافعان آرمان‌های نظام و انقلاب برشمرد و اظهار داشت: رضایت رهبری بزرگترین و ارزشمند‌ترین مدال افتخار این نیرو است که یگان ویژه بعد از فتنه سال ۸۸ کسب کرد و از آن به بعد رهبر معظم انقلاب دیدگاه خاصی به یگان ویژه دارند، چرا که یگان ویژه یکی از ارکان مهم برقراری نظم و امنیت در کشور است.
وی با بیان اینکه مقاومت جمهوری اسلامی در برابر تحریم‌ها و ایستادگی یگان ویژه در مقابل دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی نظام، آنان را عصبانی کرده است، گفت: ما به عنوان سربازان جان بر کف ولایت باید تلاش کنیم با عمل خود استکبار جهانی را نا امید کنیم و در راه اعتلای انقلاب اسلامی گام بر داریم و با حفظ روحیه انقلابی و ولایی و با تمرین و ممارست در آموزش‌ها آمادگی خود را حفظ کنیم.
سردار کرمی در پایان با تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات کارکنان یگان‌های ویژه ناجا در ماموریت بزرگ اربعین حسینی (ع)، تصریح کرد: بحمدالله مراسم اربعین امسال نیز، با حضور پرشورتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد و خیل عظیم عاشقان در امنیت کامل، در این همایش جهانی شرکت کردند که به طور یقین این حرکت جهادی و اعتقادی مسلمانان سراسر جهان، موجبات دلگرمی جهان اسلام و ناامیدی دشمنان را فراهم کرد و رضایت مسئولان و مردم را از عملکرد نیرو‌های خدوم در پی داشت که همواره با دعای خیر آنان پیروز میدان هستیم.
در پایان این مراسم با حکم فرمانده نیروی انتظامی سرتیپ دوم "سعید مطهری زاده" به سمت معاون اطلاعات و عملیات یگان‌های ویژه ناجا منصوب و از زحمات سرهنگ "محمد کرمی" تقدیر شد.
فراخوان مشمولان کاردانی، دیپلم و زیردیپلم
سازمان وظیفه عمومی ناجا همه مشمولان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم، دیپلم و زیردیپلم را که برگ آماده به خدمت در آبان دریافت کرده اند به خدمت سربازی فراخواند.
سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: همه مشمولان فارغ التحصیل مقاطع کاردانی، دیپلم و زیردیپلم که برگ آماده به خدمت به تاریخ ۱۹ آبان ۹۸ دریافت کرده اند، می‌بایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+۱۰، برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.
مشمولان ساکن تهران بزرگ هم می‌بایست ساعت ۶ صبح روز یکشنبه، ۱۹ آبان و مشمولان ساکن سایر استان‌ها نیز ساعت ۷ صبح تاریخ ذکر شده، در محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیرو‌های مسلح اعلام شده است، حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
حضور نداشتن بموقع در زمان و محل‌های تعیین شده، غیبت محسوب می‌شود و برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، محرومیت‌های اجتماعی در برخواهد داشت.
متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی sarbazvazifeh @ از آخرین اخبار مطلع شوند.
سردار کمالی، مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی نیرو‌های مسلح
امکان شرکت در آزمون وکلا قبل از سربازی
مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی نیرو‌های مسلح از تسهیلات ستادکل برای شرکت کارشناسان حقوقی و رسمی در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه قبل از انجام خدمت سربازی خبر داد.
سردار "موسی کمالی" در گفتگو با پایگاه خبری پلیس گفت: در راستای توانمندسازی و مهارت‌آموزی کارشناسان حقوقی و رسمی و مشاوران خانواده، امکان شرکت این افراد در آزمون‌های مرکز وکلای قوه قضائیه قبل از انجام خدمت سربازی فراهم شد.
وی افزود: در جلسه‌ای با حضور فرمانده و مسئولان قرارگاه مهارت‌آموزی نیرو‌های مسلح، رئیس حقوقی و امور مجلس ستادکل و رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه، هماهنگ شد که با بررسی همه‌جانبه موضوع، تفاهم‌نامه مشترک تدوین شود و به امضای قرارگاه مرکز مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه برسد.
مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی نیرو‌های مسلح گفت: مقرر شد که افراد واجد شرایط در حد امکان، در امور حقوقی، کارشناسی و مشاوره در نیرو‌های مسلح بکارگیری شوند.
سردار شیرزاد با رئیس پلیس کشور شیلی دیدار کرد
رئیس پلیس بین الملل ناجا در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان اینترپل با رئیس پلیس کشور شیلی دیدار و گفتگو کرد.
سردار "هادی شیرزاد" با ژنرال "هکتور اسپینوزا" رئیس پلیس شیلی در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان اینترپل دیدار و در خصوص همکاری‌های پلیسی امنیتی دو کشور بحث و گفت: وگو کرد.
سردار شیرزاد، ضمن تشکر از میزبانی خوب کشور شیلی در برگزاری مجمع عمومی سازمان اینترپل، ماموریت‌های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را برای رئیس پلیس شیلی معرفی و چکیده‌ای از اقدامات تخصصی ناجا را در سطح منطقه و بین الملل برای نیل به جهانی امن‌تر و مملو از صلح بیان کرد.
وی ضمن دعوت از رئیس پلیس شیلی برای سفر به کشورمان عنوان کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران آمادگی ارائه توانمندی‌های پلیسی و دستاورد‌های ناجا در مبارزه با انواع جرایم و همچنین پیشرفت‌های علمی پلیس را دارد.
رئیس پلیس کشور شیلی نیز از حضور فعال هیئت پلیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان اینترپل قدردانی و اظهار امیدواری کرد کشور‌های منطقه آمریکای لاتین بتوانند از تجارب و توانمندی‌های علمی عملیاتی پلیس ایران بهره‌مند شوند.
سردار محمدعلی نوری نژاد،معاون هماهنگ کننده ناجا
وظیفه عمومی تأمین کننده سرمایه اجتماعی ناجا
معاون هماهنگ کننده ناجا: سازمان وظیفه عمومی می‌تواند سرمایه اجتماعی ناجا را تأمین کند و این ظرفیت را هم دارد.
سردار محمدعلی نوری نژاد، در همایش معاونان و روسای مراکز وظیفه عمومی استان‌های سراسر کشور گفت: وظیفه داریم در مقابل نعمت‌هایی که خداوند در پیروزی انقلاب اسلامی به ملت ما ارزانی داشته و یک جامعه ارزشی و دینی را با هدایت‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به ما عطا کرده است، شکرگزار باشیم؛ بحمدالله به وضعی رسیده ایم که افول اقتدار استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار را شاهد هستیم که این امر به برکت خون شهدا نصیب ما شده است.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد، گفت: ناجا می‌تواند از عهده مأموریت‌های متنوع به نحو مطلوب برآید که این امر مورد رضایت مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) قرار گرفته است.
معاون هماهنگ کننده ناجا بیان کرد: معظم له فرموده اند، نیروی انتظامی حرکتی را که آغاز کرده مورد تأیید است، اما کافی نیست بنابراین باید گام به گام در راستای انجام مأموریت‌ها جلو برویم و وظایف خود را کامل‌تر به سرانجام برسانیم.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی مأموریت‌های بسیار سنگین و پیچیده را به تنهایی انجام می‌دهد، تصریح کرد: در هیچ جای دنیا مشاهده نکرده ایم که طی ۲۰ روزسردار محمدعلی نوری نژاد نزدیک به ۷ میلیون نفر با رعایت مقررات و بدون وقوع یک حادثه در ایام اربعین حسینی (ع) از مرز عبور کنند که ما این مأموریت عظیم را به نحو مطلوب به سرانجام رساندیم و این امر نیازمند یک قابلیت و توانمندی بالاست.
سردار نوری نژاد با اشاره به اینکه ناجا جدا از مأموریت‌های جاری دارای مأموریت‌های مناسبتی نیز هست، تصریح کرد: نیرو‌های خدوم نیروی انتظامی در اجرای تمامی مأموریت‌های محوله با کیفیت مطلوب موفق بوده اند.
وی گفت: با وجود تهدید‌های دشمنان که نظم و امنیت عمومی را گاهی خدشه دار می‌کند، نیروی انتظامی با تدبیر، حوصله و مردم داری مأموریت‌های خود را با کمترین آسیب به سرانجام می‌رساند؛ ناجا به مرحله‌ای رسیده است که با حداقل ها، مأموریت‌های خود را به نحو مطلوب انجام می‌دهد.
معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی جدا از امکانات و تجهیزات به نیروی انسانی نیازمند است، خاطرنشان کرد: این نیروی انسانی به فرماندهان توانمندی می‌دهد که به درستی تصمیم گیری کنند و به راحتی مسئولیت‌ها را بپذیرند.
این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: روند نیروی انتظامی رو به جلو و مورد تأیید است، اما تا رسیدن به شعار خدمت رسانی بی منت به مردم بسیار فاصله داریم؛ باید ما برای خدمت رسانی ضعف‌های خود را رفع کنیم و قابلیت‌ها را نیز افزایش دهیم و نشان دهیم نیروی انتظامی ظرفیت‌های خوبی برای خدمت رسانی به مردم دارد.
سردار نوری نژاد در رابطه با وظایف سازمان وظیفه عمومی، عنوان کرد: این سازمان یک وظیفه ملی بر عهده دارد چرا که با تمام خانواده‌های مشمولان در ارتباط است، که اگر این سازمان وظایف خود را به خوبی انجام دهد، نیروی دفاعی کشور را نیز تضمین می‌کند.
وی با بیان اینکه مأموریت سازمان وظیفه عمومی، مأموریتی ملی و گسترده است، افزود: اگر ما وظایف خود را در رابطه با جوانان به درستی انجام دهیم در سازندگی کشور نیز می‌توانیم نقشی اساسی ایفا کنیم.
سردار نوری نژاد با بیان اینکه سازمان وظیفه عمومی ناجا ارتباطات گسترده‌ای با مردم دارد، خاطرنشان کرد: تعداد مراجعه کنندگان به مرکز ۱۹۷ نسبت به سایر پلیس‌ها بیشتر است و این امر نشان دهنده ارتباط وسیع شما با مردم است.
معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: بحمدالله این ظرفیت در سازمان وظیفه عمومی وجود دارد که همه می‌توانند در بنیه دفاعی کشور و روحیه جوانان برای حضور در محل خدمت تأثیرگذار باشند.
وی به اهمیت تأمین نیروی انسانی اشاره و بیان کرد: سازمان وظیفه عمومی مسئولیت سنگینی بر عهده دارد؛ به نظر می‌رسد محدودیت‌هایی که پیش بینی شده است، اگر به درستی اعمال شود سبب می‌شود تا افراد به این سمت سوق پیدا کنند.
این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر اینکه باید مواضع همه مسئولان را در این زمینه یکسان کنیم، عنوان کرد: همه مسئولان اعم از وزرا، نمایندگان مجلس، مسئولان نیرو‌های مسلح و. باید با اعتقاد به این امر که سربازی یک خدمت مقدس است، پای کار باشند.
سردار نوری نژاد گفت: نیروی انتظامی سعی بر این دارد که بتواند همه مسئولان را در این امر و در یک جهت هدایت کند.
معاون هماهنگ ناجا ادامه داد: اگر نیروی انتظامی، سپاه و ارتش در ارتباط با مشمولان غایب اقدام کند قطعا نتایج مطلوبی خواهد داشت و به تأمین نیروی انسانی نیز کمک می‌کند.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه باید خدمت سربازی را برای مشمولان خوشایند کنیم، گفت: آموزش مفید، به کارگیری متناسب با تحصیلات و قابلیت تربیت اخلاقی و دینی مورد تأکید مقام معظم رهبری است که بحمدالله در این موضوع گام‌های خوبی برداشته شده است.
معاون هماهنگ کننده ناجا همچنین عنوان کرد: لازم است بجز تحصیلات، حرفه افراد نیز مورد توجه قرار گیرد و جوانانی که وارد سازمان می‌شوند، متناسب با حرفه خود به درستی به کارگیری شوند و این امر به درستی عملیاتی شود.
سردار نوری نژاد به مطالبه گری برای حقوق سربازان اشاره کرد و گفت: این امر در حال پیگیری است و این مطالبه گری باید به درستی و در راستای احقاق حقوق مشمولان انجام شود.
این مقام ارشد انتظامی همچنین به یکپارچه سازی سامانه‌ها اشاره و بیان کرد: در این راستا باید نیازمندی‌ها به خوبی رفع شود و سامانه‌ها صرفا برای احضار و اعزام مشمولان بکارگیری نشود.
وی در ادامه با اشاره به طرح منزلت گفت: جدا از مادیات، برخورد معنوی نیز بسیار حائز اهمیت است که این امر باید مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد.
سردار نوری نژاد به موضوع صیانت از کارکنان اشاره و تاکید کرد: باید این امر را به عنوان موضوع اصلی مدنظر قرار دهیم و در رابطه با احقاق حق کارکنان بیش از پیش تلاش کنیم و در این راستا ضرورت دارد مسئولان استانی را نیز همراه کنیم.
معاون هماهنگ کننده ناجا با تاکید بر اینکه ناجا نیازمند سرمایه اجتماعی است و سازمان وظیفه عمومی در این راستا نقش تعیین کننده‌ای دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم که شما روسای مراکز وظیفه عمومی استان‌های سراسر کشور بتوانید مأموریت‌های محوله خود را در این راستا به درستی انجام دهید.

سرهنگ حسنی، فرمانده انتظامی استان سمنان
هلاکت سوداگر مرگ و کشف ۲۰۰ کیلو شیشه و ۴۴۰ کیلو تریاک
فرمانده انتظامی استان سمنان از انهدام باند ۶ نفره قاچاق موادمخدر در درگیری مسلحانه و مرگ یک سوداگر مرگ خبر داد.
سرهنگ "عبداله حسنی" در گفتگو با پایگاه خبری پلیس گفت: در این عملیات ۲۰۰ کیلو شیشه و ۴۴۰ کیلو تریاک کشف شد.
وی اظهار داشت: با اقدامات اطلاعاتی چندین ماهه ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان بر روی یکی از عناصر حمل و قاچاق موادمخدر مشخص شد این سوداگر مرگ در قالب یک باند، سودای انتقال یک محموله بزرگ مواد را در سر دارد.
سرهنگ حسنی افزود: اطلاعات انتقال این محموله به دست آمد و ماموران دریافتند اعضای باند، مواد را در قالب کاروان مسلح به استان سمنان حمل می‌کنند.
این مقام انتظامی از استقرار تیم‌های ویژه پلیس در محور‌های ارتباطی و اجرای گشت‌های محسوس و نامحسوس برای شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ خبر داد و گفت: سرانجام هر ۲ خودروی متعلق به اعضای این باند در محور کویری دامغان- معلمان شناسایی و دستور ایست از سوی پلیس صادر شد.
وی به درگیری مسلحانه بین سوداگران مرگ و پلیس اشاره کرد و ادامه داد: با شلیک ماموران یکی از قاچاقچیان مواد به هلاکت رسید و ۵ نفر دیگر دستگیر شدند.
سرهنگ حسنی از کشف ۲۰۰ کیلو شیشه و ۴۴۰ کیلو تریاک از خودروی قاچاقچیان مواد خبرداد و گفت: ۳ دستگاه خودروی دیگر نیز در همین راستا توقیف و تعداد قابل توجهی انواع گوشی همراه کشف شد.
سرهنگ مومنی، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ
فوت عابر پیاده در بزرگراه امام رضا (ع)
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : شب گذشته در مسیر غرب به شرق بزرگراه امام رضا بر اثر برخورد خودرویی با عابر پیاده ، عابر پیاده فوت می کند .
سرهنگ احسان مومنی افزود : ساعت 20:30 شب گذشته در مسیر غرب به شرق بزرگراه امام رضا(ع)مقابل بازار گل(منطقه 15) خودرویی که با سرعت بالا مشغول حرکات مخاطره آمیز بوده ناگهان با عابر پیاده ای که در همان مسیر در حال تردد بوده است برخورد می نماید .
وی گفت : شدت این حادثه به حدی بوده است که متاسفانه عابر پیاده دردم فوت می نماید.
سرهنگ مومنی افزود : به محض وقوع این حادثه عوامل کارشناس پلیس راهور در محل حضور می یابند و با توجه به اینکه جسد عابر پیاده در لاین تند روی این بزرگراه افتاده بود ، ضمن ایمن سازی محدوده تصادف و علامت دادن به رانندگان عبوری به بررسی علل و عوامل حادثه پرداختند .
وی گفت: متاسفانه راننده خودرو از محل فرار کرده است و حتی لحظه ای هم جهت دیدن احوال این عابر نایستاده است که با رصد دوربین ها و شاهدینی که در محل بوده اند، اطلاعات پلاک بدستور مقام قضایی در اختیار قضات محترم و دادسرا قرار داده خواهد شد و خون این عابر پایمال نخواهد گردید .
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگانی که مانند این تصادف دچار حادثه می شوند خواست پس از برخورد با عابرین پیاده و در تصادفات جرحی بلافاصله با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و از پلیس تقاضای کمک و یاری نمایند چرا که پلیس بلافاصله با عوامل اورژانس هماهنگی های لازم را بعمل آورده و این عزیزان ظرف مدت چند دقیقه به محل حادثه اعزام می شوند و مصدوم را به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل نمایند .
وی ادامه داد : با توجه به اینکه دارندگان بیمه شخص ثالث ، نباید نگران مراحل رسیدگی به تصادف باشند گفت : اولین جایی که بیمه شخص ثالث به کمک رانندگان می آید کلیه بیمارستان ها می باشند که مصدومین را با گزارش پلیس و داشتن کروکی رایگان بستری و درمان می نمایند و چنانچه در نهایت مقصر حادثه هم باشند ، بیمه خسارات مصدوم را پرداخت خواهد کرد و دیگر نیازی به متواری شدن افراد نیست .
البته شاید فرار این راننده از محل دارای انگیزه های دیگری بوده که با دستورات قضایی پلیس مشغول رسیدگی به آن می باشد .
سرهنگ رازقی، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران
تصادف هشت خودرو در بزرگراه آزادگان
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: روز گذشته در بزرگراه آزادگان مسیر شرق به غرب محدوده پل رجایی تصادف خسارتی بین هشت وسیله رخ داده است.
سرهنگ محمد رازقی افزود: خودروی پژویی که در این مسیر در حال تردد بوده است ناگهان بر روی ترمز می‌زند و باعث می‌گردد که خودرو‌های پشت سرش با یکدیگر برخورد نمایند.
اولین خودرویی که با پژو برخورد کرد پراید بود و به ترتیب وانت پیکان، پراید، ال نود، ریو، پراید و در نهایت نیسان با یکدیگر برخورد می‌نمایند که با این تصادف هشت وسیله‌ای، ترافیک نسبتاً سنگینی را در محدوده شاهد بودیم.
سرهنگ رازقی بیان داشت: به محض وقوع این حادثه و با رصدی که همکاران بنده در مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور فاتب از سطح معابر پایتخت دارند، نزدیکترین تیم کارشناسی پلیس راهور به موقعیت اعزام گردید و در ابتدا ضمن ایمن سازی معبر، نسبت به بررسی علل این حادثه پرداخت.
وی در خصوص علت اصلی این حادثه گفت: به علت رعایت نکردن فاصله طولی، هر یک از این خودرو‌ها نسبت به خودروی جلویی مقصر می‌باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟