ابلاغ مصوبه انحصاری نبودن زبان انگلیسی در مدارس؛ بزودی


ابلاغ مصوبه انحصاری نبودن زبان انگلیسی در مدارس؛ بزودی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مصوبه آموزش و پرورش درخصوص انحصاری نبودن زبان انگلیسی در مدارس حداکثر تا دو ماه آینده ابلاغ خواهد شد.

ابلاغ مصوبه انحصاری نبودن زبان انگلیسی در مدارس؛ بزودیآقای محمدمهدی زاهدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درخصوص ارایه طرحی از سوی نمایندگان درباره انحصاری نبودن زبان انگلیسی در مدارس افزود: ما این موضوع را در کمیسیون با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، مرکز پژوهش‌های مجلس و کارشناسان مربوطه و نیز اعضای کمیسیون بررسی کردیم و در این جلسه دبیر شورای عالی آموزش و پرورش قول داد که ظرف دو ماه آینده مصوبه سال ۸۱ این شورا مبنی بر انحصاری نبودن زبان انگلیسی ابلاغ شود و وزیر نیز قول داد که هرچه زودتر این ابلاغیه صورت گیرد.

وی گفت: براساس مصوبه سال ۱۳۸۱ شورای عالی آموزش و پرورش، زبان انگلیسی نباید در مدارس انحصاری باشد و باید از برخی زبان‌های رایج دنیا که زبان علمی، اقتصادی و سیاسی است مثل زبان‌های فرانسه، آلمانی، اسپانیایی و روسی نیز استفاده شود.

آقای زاهدی با اشاره به اینکه از نظر عملیاتی این مصوبه مورد تسامح قرار گرفته بود، افزود: امیدواریم ظرف دو ماه آینده با قولی که دبیر شورای عالی آموزش و پرورش و وزیر مربوطه دادند این کار صورت گیرد.

وی گفت: باتوجه به اینکه آموزش و پرورش در این زمینه مصوبه‌ای دارد نیازی نبود چنین طرحی در مجلس مطرح شود و ما می‌توانیم از توان کانون زبان ایران که زیرمجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وابسته به آموزش و پرورش است به خوبی استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: روز گذشته در جلسه این کمیسیون همچنین طرح الزام دولت به حمایت همه جانبه از افراد و موسسات ایرانی که از اقدامات آمریکا متضرر شده اند و همچنین مراکز علمی تحقیقاتی ضد استکباری به تصویب رسید.

وی ابراز امیدواری کرد این طرح به زودی در صحن علنی مجلس به بررسی و رای نمایندگان گذاشته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد