اسکان بیش از 57 هزار زائر اربعین در موکب علی‌ بن‌ موسی‌الرضا(ع) گلستان


اسکان بیش از 57 هزار زائر اربعین در موکب علی‌ بن‌ موسی‌الرضا(ع) گلستان

مدیر موکب علی بن موسی‌الرضا(ع) استان گلستان، فعالیت‌های این موکب را در ایام اربعین امسال در کربلای معلی تشریح کرد.

رضا جعفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خادمین موکب علی بن موسی‌الرضا(ع) گلستان در ایام اربعین امسال در کربلای معلی، مجموعاً از ۲۱۸ هزار و ۷۵۸ زائر پذیرایی کردند. در این مدت خدمات پذیرایی صبحانه به ۴۳ هزار و ۸۰۲ زائر، ناهار ۴۸ هزار و ۶۹۰ زائر، میان وعده ۷۵ هزار و ۴۹۰ زائر و شام به ۵۰ هزار و ۷۷۶ نفر ارائه شد.

وی با اشاره به چهارمین سال استقرار این موکب در منطقه حی العباس کربلا، افزود: ۶۳ هزار و ۹۷۵ قرص نان، ۱۳۴ هزار و ۱۷۰ چای و ۶۷ هزار و ۲۹۰ بطری آب‌معدنی بین زائران توزیع شد.

مدیر موکب علی بن موسی‌الرضا(ع) گلستان با اشاره به اینکه این موکب از ۱۲ مهرماه دایر و تا دو روز پس از اربعین به زائران خدمات‌رسانی کرد، گفت: طی این مدت ۲۱ هزار ۹۸۷ زائر خواهر و ۳۲ هزار و ۷۰ زائر برادر در موکب اسکان داده شدند و ۳ هزار و ۳۴۹ نفر نیز در اطراف موکب اسکان داده شدند.

جعفری در ادامه بابیان اینکه امسال ۲۲۰ خادم در موکب علی بن موسی‌الرضا (ع) گلستان حضور داشتند، تصریح کرد: تجهیزات و اقلام غذایی مورد نیاز برپایی موکب توسط ۲۵ کامیون و تریلی به‌صورت داوطلبانه به کربلا ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ برگزاری یادواره سرداران و ۴۰۰۰ شهید استان گلستان، مراسم زیارت عاشورا، مراسم روضه‌خوانی، مراسم دسته روی، نمایشگاه، مراسم زیارت اربعین و پاسخگویی به سؤالات شرعی از جمله اقدامات فرهنگی این موکب در ایام اربعین بوده است.

مدیر موکب علی بن موسی‌الرضا(ع) گلستان با تقدیر از تلاش‌های خادمین موکب و حمایت خیرین، گفت: از همکاری‌های مؤثر و کارآمد مردم نجیب استان که با اهدای نذورات حسینی، توفیق خدمت‌گذاری به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) را فراهم آوردند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...