بانک‌ها مقصر مشکلات واحدهای تولیدی جلوه داده شده‌اند


بانک‌ها مقصر مشکلات واحدهای تولیدی جلوه داده شده‌اند

مدیر شعب بانک سپه فارس با تاکید بر اینکه نگاه توسعه‌ای این بانک مبنی بر ایجاد و حفظ اشتغال است، گفت: متاسفانه امروز افکار عمومی به گونه‎ای رقم خورده که همه مشکلات واحدهای تولیدی را متوجه بانک‎ها می‎دانند و بانک‎ها بدنام افکار عمومی در مقابل مشکلات واحدهای تولیدی شده‌اند.

سعید منصوریان طبایی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: تلاش کرده‌ایم طی سال‌های گذشته حل مشکل واحدهای تولیدی را اولویت بانک قرار دهیم و تا جایی که بخشنامه‌ها اجازه می‌دهد با تولید کنندگان تعامل کنیم و منابع مالی را برای اشتغال به کار بگیریم.

او با تاکید مجدد بر این نکته که نگاهمان در بحث تولید حفظ واحدهای تولیدی و اشتغال است، افزود: سپه، بانکی دولتی است و تنها به دنبال منابع بانکی خود نیست بلکه نگاه توسعه‌ای را دنبال می‌کند.

مدیر شعب بانک سپه فارس خاطرنشان کرد: کارشناسان بانک را موظف به مشاوره به تولید کنندگان و سرمایه گذاران کرده‌ایم، تا بانک تنها بررسی کننده طرح‌های توجیهی آنها نباشد، چرا که برخی از آنها دانش فنی و علمی ندارند، لذا با این نگاه وارد شده‌ایم.

منصوریان طبایی ادامه داد: بانک پول می‌دهد تا سرمایه گذاری و تولید انجام شود نه اینکه یک واحد تولیدی را تعطیل کنیم؛ هیچ بانکی با این نگاه وارد سرمایه گذاری نمی‌شود.

او با تاکید بر اینکه حرکت و رشد پیشرفت ما از تولید است و توسعه تولید، بازگشت سرمایه ما را به دنبال دارد، عنوان کرد: مشکلات بسیاری از واحدهایی که پیش‌بینی می‌شد دیگر توان ادامه فعالیت نداشته باشند را حل کردیم تا سر پا بمانند.

مدیر شعب بانک سپه فارس گفت: امروز نگاه غلطی حاکم شده و مشکلات ادارات متولی اشتغال، بازار فروش و هزینه‌های جانبی را نادیده می‌گیرند و همه را متوجه بانک‌ها می‌دانند، در حالی‌که ۸۰ درصد از تولید و اشتغالی که در برخی واحداها انجام شده به تسهیلاتی بر می‌گردد که از سوی منابع مالی بانکی اعطاء شده است.

منصوریان طبایی همچنین با بیان اینکه وظیفه ما بررسی وضعیت واحدها و سپس تصمیم گیری است، یادآور شد که در این راستا طی یکسال گذشته بدهی ۳۴ شرکت فعال صنعتی در فارس که احتمال تعطیلی آنها وجود داشت را به میزان یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تقسیط کردیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»