انتظار شعار نیست/ وظیفه منتظر شناخت و حفظ دین است


انتظار شعار نیست/ وظیفه منتظر شناخت و حفظ دین است

حجت‌الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: امروز دشمن اعتقادات و اخلاق ما را هدف گرفته لذا اصلی‌ترین وظیفه ما در عصر غیبت اهتمام ویژه نسبت به شناخت صحیح و حفظ دین‌مان است.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: برنامه «صبح و گفتگو» ویژه شهادت امام حسن عسکری (ع) و در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام و المسلمین «عباس ابراهیمی»، مشاور فرهنگی تولیت مسجد مقدس جمکران و استاد حوزه و دانشگاه از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار کرد: ایام ماه ربیع الاول به ویژه نهمین روز آن فرصتی برای بهترین استفاده از دریای بی کران معارف اهل بیت (ع) است.

مشاور فرهنگی تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به دوران زندگانی و ویژگی های امام حسن عسکری(ع) افزود: دوره امامت امام حسن عسکری (ع) شش سال بود و به دلیل مبارزه پیوسته با طاغوت های زمان خود در تبعید و زندان و یا تحت نظر بودند و دلیل اینکه حضرت(ع) را عسکری نامیدند به دلیل نظامی بودن محل سکونت ایشان بود.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: امام حسن عسکری (ع) را به محدوده ای تبعید کرده بودند تا ارتباط ایشان با شیعیان شان محدود شود.

وی یادآور شد: دوره امامت حضرت(ع) از جهت خودی ها و غیرخودی ها دوره بسیار سختی بود؛ غیرخودی ها حضرت(ع) را در تنگنا و محیط نظامی قرار داده بودند و خودی ها نیز بینش و آگاهی لازم نسبت به معارف دینی نداشتند لذا حضرت عسکری(ع) هر دوسویه برای آگاهی بخشی و تربیت مخاطبان خود تلاش می کردند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به ویژگی های شاخص امام حسن عسکری (ع) بیان کرد: زندگی امام حسن عسکری (ع) با شش خلیفه عباسی همزمان بود اما جنبه مبارزاتی و ایستادگی ایشان در برابر ظلم و طاغوت از جمله ویژگی های دوران زندگی حضرت است و به خاطر همین سیره مبارزاتی همیشه در تحریم و زندان بودند.

مشاور فرهنگی تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: برای حرکت در مسیر حق، طبیعی است که جبهه باطل در مقابل ما می ایستد و با تحریم و تنگناها مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به سبک زندگی امام حسن عسکری (ع) گفت: توجه و اهتمام ویژه حضرت(ع) به عبادت یکی از ابعاد سیره زندگانی حضرت است، طبق مطالعات انجام شده، غالب بیماری های امروز انسان ها منشأ روحی دارند لذا امروز بیش از پیش نیازمند به انس با خداوند و عبادت هستیم.

حجت الاسلام ابراهیمی درخصوص آغاز امامت امام زمان (عج) بیان کرد: یکی از اقدامات امام حسن عسکری (ع) در طول زندگانی خود معرفی آخرین ذخیره الهی و آماده کردن اذهان عمومی برای پذیرش غیبت امام عصر (عج) بود.

مشاور فرهنگی تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه بحث انتظار در روایات در عالی ترین مضامین مطرح شده، تأکید کرد: ما باید بدانیم که انتظار شعار نیست بلکه یک فرهنگ و شامل مجموعه ای از وظایف و تکالیف دینی است. لذا مهم ترین وظیفه ما نسبت به امام زمان (عج) شناخت دین و ساماندهی اندیشه و تفکر است.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن اعتقادات و اخلاق ما را هدف گرفته لذا اصلی ترین وظیفه ما در عصر غیبت اهتمام ویژه نسبت به شناخت صحیح و حفظ دین مان است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا