مستند «کایه دو فیلم» بررسی می شود


مستند «کایه دو فیلم» بررسی می شود

مستند « کایه دو فیلم» اثر میلاد ثابت کار در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، سومین نشست از سلسله نشست‌های تاریخ اجتماعی ایران به روایت سینمای مستند چهارشنبه 22 آبان ساعت 15 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می شود. در این نشست مستند «کایه دو فیلم» به کارگردانی میلاد ثابت‌کار و تهیه کنندگی احسان رسول اف نمایش داده می شود و مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مستند «کایه دو فیلم» یک مستند پژوهشی است که سرگذشت ٣٥ سال انتشار ماهنامه فیلم را از زمان شکل گیری روایت می کند. این نخستین فیلمی است که در مورد ماهنامه فیلم ستاخته شده است و به همین دلیل می تواند مرجع باشد. این فیلم در سال 1395 ساخته شده است.

در این مراسم دکتر پرویز اجلالی، هوشنگ گلمکانی و میلاد ثابت کار به سخنرانی می پردازند. پرویز اجلالی جامعه شناس ، استاد دانشگاه، پژوهشگر،مترجم و نویسنده است. وی معتقد است که جامعه شناسی ما به دلیل اینکه جامعه شناسی جهانی را نفهمیدیم، ضعیف است. گلمکانی منتقد و مترجم سینما و یکی از بنیانگذاران مجله فیلم است که بیش از 12 فیلمنامه را ترجمه کرده است.

ثابت کار برای ساخت مستند «کایه دو فیلم» سه ماه آرشیو صدا و سیما را زیر و رو کرده است. زمانی که وی تصمیم به ساخت این مستند گرفته است، فیلم مشابه ای وجود نداشته که از آن الگو بگیرد. وی اذعان کرده که از نظر آرشیوی در کشور فقیر هستیم به این علت که در دهه ۶۰ دوربین را نامحرم می دانستیم .

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !