جایگاه پدافندغیرعامل در کشور به خوبی نهادینه نشده است


جایگاه پدافندغیرعامل در کشور به خوبی نهادینه نشده است

شهرکرد- ایرنا- عضو کمیته علمی پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه جایگاه پدافندغیرعامل در کشور  بخوبی نهادینه نشده است، گفت: هنوز برخی مدیران به حساسیت این موضوع آگاه نیستند.

سهیل نصوحی روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری همایش پدافندغیرعامل در حوزه سلامت در جمع خبرنگاران این استان افزود: هر حادثه وسیعی که فاجعه به شمار آید باید متولی مشخصی برای برنامه‌ریزی و چگونگی مواجهه با آن حادثه داشته باشد و متولی آن در کشور سازمان پدافندغیرعامل تعیین شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که هنوز برخی مسئولان به حساسیت موضوع پدافندغیرعامل به عنوان یک رسالت پی نبرده و وظایفی که در این حوزه برعهده دارند را انجام نمی‌دهند که همین عامل سبب می‌شود تا وحدت رویه در مدیریت بحران‌ها و حوادث دسته‌جمعی در برخی موارد با اختلال همراه شود.

نصوحی، رفع خلاهای قانونی حوزه پدافندغیرعامل را عامل مهمی در پیشبرد صحیح این مقوله در کشور دانست و تصریح کرد: با پیگیری مسئولان متولی این موضوع در مجلس شورای اسلامی مطرح شده و نمایندگان به دنبال آن هستند که با رفع خلاهای این حوزه بستری فراهم کنند تا اگر مدیران وظایف محوله را انجام ندهند در برابر مراجع قانونی پاسخگوی رفتار خود باشند.

عضو کمیته علمی پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: مسئولان باید بدانند پدافندغیرعامل یک رسالت و وظیفه است و وظایفی که از سوی فرماندهی پدافندغیرعامل برعهده آنها گذاشته می‌شود را انجام دهند که در مدیریت حوادث و بحران‌ها با مشکلی مواجه نشویم.

وی، آموزش را از دیگر الزامات تبیین جایگاه پدافندغیرعامل در کشور دانست و گفت: صدا و سیما به جای تبلیغات غیرضرور می‌تواند در ارتقای دانش و آگاهی مردم نسبت به فرایندهای پدافندغیرعامل نقش موثری ایفا کند.

پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران بدون استفاده از اقدامات نظامی و با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.

همایش جنگ‌نرم و پدافند غیرعامل در حوزه سلامت روز سه‌شنبه در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد که در این نشست انواع تهدیدات حوزه سلامت مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟