به گزارش افکارنیوز،

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در واکنش به طرح "سامانه رای‌سنجی اصلاح‌طلبان" (سَرا) که کلیات آن در جلسه اخیر شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌ طلبان به تصویب رسید است، در رشته‌ توییتی با عنوان "اعلام واگذاری انتخاب لیست اصلاح طلبان به بدنه اجتماعی‌" نوشته است: " آن چه انتخابات را معنادار می‌کند و به مردم رغبت رای دادن می‌بخشد ، نتیجه‌ی رای دادن است و نه مناسک آن. شکل‌گرایی و مناسک‌گرایی سیاسی چه برای حکومت چه برای اصلاحات بیراهه است. به فکر کارآمدی اصلاحات باشیم ...".

اخبار سیاسی- وی در ضمن اشاره به این مطلب که بدنه اجتماعی اصلاحات از پایین به بالا شکل می‌گیرد‌، نه از بالا به پایین‌! خطاب به طراحان سامانه "سَرا" می‌نویسد: "چه کسی حق دارد بدنه اجتماعی اصلاحات را انتخاب کند؟ آنان باید ما را انتخاب کنند یا ما آنان را‌؟!".

کرباسچی در پایان این رشته توییت تاکید می‌کند: "بگویید در مجلس یازدهم چه می‌کنید تا مردم درباره‌ی رای دادن و ندادن به شما تصمیم بگیرند. برای مردم اهمیتی ندارد که چگونه نامزد شده‌اید ، مهم این است که چه می‌کنید..." .

شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در جلسه یکشنبه هفته جاری خود طرح رای‌سنجی اصلاح‌طلبان را مورد بررسی قرار داد و در نهایت کلیات این طرح از سوی اعضا تصویب شد. بر اساس گفته برخی اعضای شورای سیاست‌گذاری در این سامانه آنلاین نخست نامزدهایی که خود را از طیف اصلاح‌طلبان می‌دانند و قصد نامزدی در انتخابات مجلس یازدهم را دارند، ثبت نام کرده و برای هر نامزد یک پروفایل اختصاصی شامل عکس و مشخصات نامزد، رزومه و سوابق، فهرست حامیان حقیقی و حقوقی (احزاب و نهادهای اصلاح طلب)، شعارها و برنامه‌ها، لینک صفحات نامزد در فضای مجازی و نیز یک ویدئوی کوتاه شخصی از معرفی نامزد برای اعضای رای دهنده، قرار داده می‌شود. در این طرح شرایطی برای حصول اطمینان از کیفیت نامزدهای برگزیده شده از طریق سامانه "سرا" در نظر گرفته شده است که از جمله آن ها امضای منشور اصلاحات و پذیرش میثاق و تعهد به کناره‌گیری به نفع نامزدهای فهرست نهایی برآمده از انتخابات مقدماتی و جلب حمایت حداقل یک سوم اعضای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در هر استان است .

در این طرح نیمه آخر دی ماه ، رای‌گیری آنلاین از اعضای اصلاح‌طلبی که به عضویت سامانه «سرا» درآمده‌اند، انجام خواهد شد و نامزدهای نهایی هر حوزه انتخابیه انتخاب خواهند شد. شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در طرح مقدماتی، سامانه «سرا» را یک وب سایت اینترنتی امن توصیف کرده که اصلاح‌طلبان (اعضا و فعالان احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب در سراسر کشور) به عنوان انتخاب کننده به عضویت آن در می‌آیند و در یک رای گیری شفاف و دموکراتیک از میان نامزدهای واجد شرایط در تهران و دیگر استان‌ها، انتخاب می‌کنند. براساس گزارش سایت خبری رویداد 24 این طرح را برای اولین بار عماد بهاور از اعضای شورای عالی سیاست گذاری مطرح کرده است.