آبتنی پرندگان مهاجر در تالاب‌های همدان


آبتنی پرندگان مهاجر در تالاب‌های همدان

همدان- ایرنا- معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همدان گفت: پرندگان مهاجر هنگام عبور از آسمان همدان برای پاییز گذرانی در تالاب‌ها و سدهای این استان فرود آمدند.

مهدی صفی‌خانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با سرد شدن هوا مهاجرت پرندگان‌آبزی و کنارآبزی از کشورهای شمالی به سمت جنوب آغاز شده و هنگام عبور از آسمان کشورمان در برخی از تالاب‌ها و سدها فرود می‌آیند.

وی اظهار داشت: منطقه الوند، تالاب شیرین‌سو کبودراهنگ و آق‌گل ملایر و سدکلان ملایر و آبشینه شهر همدان بیشترین میزان پرندگان مهاجر را پذیرا هستند.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همدان ادامه داد: برخی از پرندگان مهاجر در تالاب‌ها ماندگار شده و اقدام به ساخت لانه و تخم‌گذاری می‌کنند.

صفی‌خانی افزود: با آغاز ورود پرندگان مهاجر به استان میزان پایش ها از زیستگاه های آبی نیز افزایش می یابد تا وضعیت ورود پرندگان، جلوگیری از شکار و صید و انتشار بیماری از سوی پرندگان رصد شود.

وی اظهار داشت: حساسیت شکار پرندگان مهاجر بسیار بالا و احتمال انتقال بیماری از سوی آنها زیاد است، بنابراین برای پیشگیری از انتقال بیماری، در صورت مشاهده مرگ و میر پرنده تلف شده، علت مرگ او با همکاری دامپزشکی بررسی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا